Doorgaan naar hoofdcontent

Mijn kerstquilt


De top is bijna klaar. Afgelopen zondag druk bezig geweest met de rand. Het weer liet dat toch wel toe. Dus ben ik aan het snijden en stikken geweest en tussen de buien door lekker met de hond gaan wandelen. Daarom ligt de rand nog los, nou ja, het moet nog vastgenaaid worden aan het middenstuk. Als ik zo naar de quilt kijk, dan zegt mijn gevoel dat er nog een applicatie in de groene vierkanten in de rand moeten komen. Wie weet komen er nog een applicaties uit mijn gedachten die ik daar wil hebben. Zowieso gaat hij mee naar de Heamielmarkt aankomende donderdag. In september start de workshop/cursus van deze kerstquilt. 
Ook gaat de quilt mee van de workshop/cursus appliceren met vilt . Zie hier een stukje van de quilt.


En de blokjes-quilt die ik samen met mijn schoonmoeder maak, gaat ook mee. We proberen steeds een verandering in een bestaand patroontje te maken. Ik heb ze voor de markt even op een witte ondergrond gespeld.


O ja, de berries and bluebirds gaan uiteraard ook mee. Het doorpitten van deze quilt bewaar ik voor onderweg naar onze vakantie bestemming en voor de die heerlijke uurtjes in de warmte. Ik ben geen zon aanbidster maar de warmte vindt ik overheerlijk.


Vorige week is Thea van http://creatiesvancreathea.blogspot.com/ bij me langs geweest en heeft ze me het beginrondje uit gelegd. En ja, dan kan ik het niet laten om dan ook te beginnen. Dus op naar de winkel en garen gekocht. Het ligt er nog, want er moest eerst iets anders af. Ik moet er dus even wat tijd voor vinden maar dat komt wel goed.


Ondertussen heb ik ook al mooi weer besteld voor de Heamiel dagen die woensdagavond a.s. begint met de optocht van de praalwagens, de dansgroepen, muziekkorpsen en niet te vergeten de Heakeninginne en haar hofdames.

Groetjes Miranda




Reacties

  1. Wat een mooie dingen laat je weer zien.
    Wat ga je haken?? Het zijn zulke vrolijke kleuren.
    Ja we zouden ons eens gaan vervelen dus we verzinnen iedere keer weer nieuwe dingen.
    Groetjes Marguerite
    Ik duim met je mee, want ik wil even bij je kraam kijken....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ha we it toch drok hé?!
    Wat een leuke blokken die van jou en je schoonmoeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je maakt mooie quilten, ik kan niet anders zeggen ik vind ze allemaal even mooi. Als het zo door gaat zit ook weer achter de naaimachine gewoon omdat ik het leuk vind. Een aantal jaren geleden was ik de naaimachine in ene helemaal zat en vanaf die tijd deed ik alleen nog maar naaiklusjes die echt nodig waren en beslist niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA