Doorgaan naar hoofdcontent

sealife - beach slowstiching deel 7

Het eerst panel is klaar, vind ik maar als jij denkt dat er meer bij moet, ga dan vooral je gang.
Laat je gaan met de slow stitches.
Vergeet alleen niet om het met iedereen te delen.

Nu het eerste panel klaar is, ga ik beginnen met het tweede panel.
Denk er ook bij dit panel om dat je de applicatie niet te dicht bij de zij- en onderkant plaatst i.v.m. met het in elkaar zetten van de tas.
Op deze panel komen sowieso een meeuw en een zeilbootje had ik zo bedacht.
Het patroon van de meeuw is hier te downloaden. De wat donkere delen van de meeuw mag je zelf bepalen of je dat wilt doen. Ik heb het namelijk een beetje uit de losse hand uit blauwe stof geknipt. Op het panel ligt hij linksboven in de hoek.



Het zeilbootje komt in de rechterhoek bovenin. Het patroon is hier te downloaden. 
Knip de applicatiedelen uit stof en leg ze met spelden vast. 
Nu begint het leukste deel weer, vind ik zelf: de applicaties met verschillende soorten garens bewerken. Lekker met grote rijgsteken of kruisjes bewerken. Een heerlijk rustgevend werkje om buiten te doen terwijl je luistert naar een goed boek. Laat je creativiteit er maar weer lekker op los.



Veel plezier met de meeuw en het zeilbootje!
Vergeet niet je slow-stitching ‘in progress’ te delen op Instagram:
#slowsealifestitch
#slowbeachstitch
#sealifestitching


Of op Facebook met een link naar mij @hobbyshopfugeltsje.

Alvast bedankt!

Groetjes Miranda - QuiltFûgeltsje



Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA