Doorgaan naar hoofdcontent

De afgelopen dagen....week

De afgelopen dagen .. dan begin ik maar bij vorige week donderdag. Samen met mijn moeder en mijn zus hebben we de baboesjka gemaakt die in de nieuwste quiltnieuws staat.
Gezellig met zijn drieën aan de keukentafel met een bakje koffie, hebben we 3 baboesjka's gemaakt. Alleen die van mijn moeder is nog niet af. Die van mijn zusje is te bewonderen op haar blog http://quiltsjudith.blogspot.nl/ hieronder is die van mij.


                                   Hier is moeders druk bezig met haar baboesjka.
                                               
   Lekker lachen met een zus die niet echt gewend is om rustig achter een naaimachine te werken.  
                                            En hieronder is mijn baboeskja te aanschouwen. 
            De strik is gemaakt van vilt en  de knoop van fimo (klei) en die ik ook zelf heb gemaakt. 
                                         

                                              Projectjes van vilt en een verjaardagscadeautje voor de juf
                                     van mijn jongste zoon. De mini olifantjes zijn van vilt en een mini
                                              baboesjka-sleutelhanger heb ik gemaakt voor de juf.




Hier onder kun je zien hoe klein ze ongeveer zijn geworden.
Lief he. Het heeft ook wel weer wat die hele kleine projectjes.


Tussendoor wordt er gecrosst met de motoren door de jongens
Hier zit hij al klaar om deel te nemen aan de wedstrijd, alleen nog zijn helm op en zijn motor 
pakken en hij kan los.

     Hier staan ze allemaal klaar achter, het hek die elk moment kan vallen. Het enige dat je dan hoort zijn de crossmotors die ze in de toeren laten draaien. Een lawaai van heb ik jou daar. 
Zodra ze los zijn ga je als ouders zijnde op een zo gunstig mogelijke plek staan zodat je je zoon kunt volgen over het grootste gedeelte van de baan.
                En dan hoop je dat hij niet valt want dan verliest hij snel zijn positie in de wedstrijd.
                      En als hij dan wel valt dan hoop je ook dat er niks ernstig aan de hand is.


De jongste houdt alles goed in de gaten wie hier allemaal de bocht in scheurt.
Met een wedstrijd ben je de hele dag wel zoet. 
Het is er altijd gezellig. We zijn er dan samen met nog 2 gezinnen waar de kids ook mee doen aan de cross wedstrijd. Dus als je niet hoeft te vlaggen is er tijd voor een praatje met een lekker bakje koffie.
En voor je het weet zijn er twee manches van de wedstrijd voorbij en kunnen we weer alles inpakken. :0D


Woensdag ochtend kwam Thea van http://creatiesvancreathea.blogspot.nl/ langs. 
Om even bij te kletsen. Thea en ik zijn ex-collega's van elkaar en we hebben een zeer goede klik omdat we allebei graag mogen handwerken.
Op haar blog laat Thea zien wat ze allemaal haakt. Iets waar ze zeer goed in is dus ik heb haar gevraagd om mij het haken ook te leren. Natuurlijk kan ik het wel een beetje want mijn moeder deed het vroeger ook altijd, maar het lukte mij maar nooit om een begin rondje voor elkaar te krijgen.   


Zie, hier ik kan het. Thea dankjewel voor de uitleg en je geduld. 
Oja ik heb mijn haaknaalden terug gevonden hoor. Ze lagen wel bij mijn moeder. Ha ha.


Het eindresultaat van een ochtendje haken, twee bloemen en een halve vlinder.

Het picknickkleed is af. Ik weet niet of het te zien is maar hij ligt buiten in het gras.


 In deze quilt zijn fat-quaters gebruikt van Riley Blake .
http://www.hobbyshopfugeltsje.nl/c-1180188/sugar-spice/ en er zijn 35 kleine cirkels en 25 grote cirkels in gepit. Wil je de quilt in het echt zien, ik neem hem mee naar de Heamiel jaarmarkt die volgende week donderdag 28 juni 2012 a.s.weer in Bolsward is. Dit is bij ons een stadsfeest die op woensdag 27 juni 2012 in de avond met de  Heakeninginne en haar Hofdames wordt geopend met een optocht van praalwagens en muziekkorpsen en buitenlandse dansgroepen. 
Drie dagen is er dan feest en zijn er tal van leuke dingen te beleven in de stad Bolsward.
De jaarmarkt is door de hele binnenstad en ik sta een beetje op het einde van de markt of aan het begin. Het is maar net hoe je het wilt zien.
Wie weet zien we elkaar dan. In ieder geval van harte welkom!!


Ik sluit af met wat lekkers wat ik vanmiddag heb gemaakt. 
Een vriend van mijn zoon zei: "u maakt ook altijd wat lekkers, het ruikt altijd heel lekker als ik hier kom".
Jammer dat je dat niet op de blog kan zetten hoe lekker dat het ruikt naar kruidkoek en over heerlijke pasteis de belem bij mij in huis. 

Groetjes Miranda 

Reacties

  1. Het was gezellig en zeker voor herhaling vatbaar hoor :-) Heb de foto's opgeslagen (en gebruikt om m'n eigen blog)Enne lekker doorhaken, zal vanavond proberen m'n eerste molenwiek werkje op de foto te zetten, met appliqatie en gehaakte bloemetjes, ben benieuwd wat je er van vindt.
    Liefs Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo zeg!! Hoeveel uren zitten er bij jou in 1 dag, vast meer dan bij mij hahaha...
    Leuk is je picknickkleed geworden. Nu maar hopen dat je hem veel kan gebruiken.
    Zie je morgen als ik de stofjes kom halen. Ik ben niet meer te houden....
    Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gezellig dat Thea bij jou is wezen haken, wij doen dit af en toe ook samen, super gezellig. Maar zij kan het zo mooi en goed! Ook je andere dingen zijn prachtig mooi!
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat weer mooi werk gemaakt. De baboesjka is mooi, ook de kleine aan de sleutelhanger. Stoere zonen op de motorcros
    Ben ook op de weblog van je zus geweest, en me daar ook maar aangemeld als volger.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je maakt mooie dingen, heb nog niet alles bekeken maar dat zal in de loop van de tijd wel komen maar je baboesjka's vind echt mooi en je eerste applicatiewerk vind ik werkelijk schitterd en je spelden kussentjes van vilt vind ik ook heel erg leuk!
    Al met al vind ik het dus allemaal wat ik tot nu toe gezien heb dus ben ik maar een volger geworden dan weet ik zeker dat ik nog veel meer leuke dingen ga zien.
    Groetjes, Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig hé samen freubelen.
    En jullie zijn wel heel productief, ik denk dat wij altijd teveel kletsen tijdens het werken.

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoe vielen de frutsels bij juf in de smaak?? Baboe staat klaar om geprikt te worden met spelden...Fester heeft het (gelukkig) niet zo op haar staan haha!
    groets, je zussie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA