Doorgaan naar hoofdcontent

O jee wat doet mijn naaimachine nu !

Neeee, mijn naaimachine lust aan de achterkant.!Ik kon wel huilen. Ja kon, want dit was in het begin van het nieuwe jaar. Nu moet ik wel erbij vertellen dat dit euvel al in het oude jaar was ontstaan. Als ik hem dan uit- en weer aanzette, dan was er niks aan de hand, maar kloppen deed het niet.
En toen was het begin dit jaar over en uit. Hij maakte alleen maar lussen. Dus afspraak gemaakt bij de winkel waar ik hem destijds heb gekocht. Ik kon hem wel brengen en dan werd er naar gekeken. Er was één nadeel voor mij dat ik de naaimachine een hele week kwijt was. Balen, maar ik had het er voor over. Gelukkig heb ik mijn eerst Pfaff nog, dus ik kon me goed redden.


Voorkant proef lap nog niet veel te zien toch.
De achterkant van de proef lap met de lussen.
Halverwege de week ging de telefoon. De reparateur van de winkel kon het euvel niet vinden en stelde voor om de naaimachine een beurt te geven. Prima vond ik dat. Toen ik de naaimachine weer kon ophalen, vertelde de reparateur mij, dat de naaimachine zowel onder- als bovenin vol met stof lag. Oeps, zou niet weten hoe dat kan, ha ha. Ik gelukkig naar huis met mijn geliefde naaimachine, die ik een dag of twee later pas kon uitproberen. Jullie raden het vast wel.

Tweede keer.
Het lussen-euvel was nog niet opgelost. Weer terug dan maar. Eerst maar eens bellen dat de naaimachine die kant weer op kwam. Manlief was eind van de dag dichtbij, dus die wilde hem wel afleveren, vertelde ik aan degene die ik aan de lijn had. Ik heb toen verteld, dat als ik de naaimachine aanzette er een metaalachtig geluid te horen was. Dit deed de machine voorheen niet. Aha, werd er gezegd, dan ligt het waarschijnlijk aan het bovenspanning-dingetje ( ben niet technisch aangelegd ): er kon een braampje ergens zitten of iets los. Klaar, ik was hem weer een week kwijt.
Al met al lag het dus aan dat dingetje van de bovenspanning en nadat ik de naaimachine voor de tweede keer terug had, is de machine voor een derde keer terug geweest bij de reparateur. Pas bij de laatste keer dat alles uit elkaar is gehaald en gesmeerd en in elkaar is gezet, loopt mijn lieve naaimachine weer als vanouds.


Zo hoort het dus aan de achterkant er uit te zien als de naaimachine het goed doet.


Ik heb zelf op het punt gestaan om een nieuwe en andere naaimachine aan te schaffen maar ben reuze blij dat ik dat toch maar niet heb gedaan.  



Wat kan mijn naaimachine toch allemaal geweldige dingen. Nou is dit met de Pfaff quilt expression 4.0 gemaakt. Maar op de meeste naaimachines zitten steekjes, die we misschien nooit gebruiken. Als je deze naait met mooi garen en een andere naaimachinenaald, geven ze op stof de mooiste siersteekjes die er kunnen zijn.

Wil je ook graag meer met je naaimachine doen en weet je niet precies hoe, geef je dan op voor de workshop "wat kan mijn naaimachine allemaal". Je gaat naar huis met een goed gevoel over je naaimachine.



GROETJES MIRANDA

Reacties

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA