Doorgaan naar hoofdcontent

Improv modern quilt in progress 01

Het is weer wat anders dan patchworkblokjes of applicaties. Ook al gaat er een idee door mijn hoofd, dat er op deze quilt-in-wording een aantal applicaties komen. Maar zover ben ik nog niet.


Het proces begint bij welke vorm ik ga gebruiken en de kleurencombinatie(s). Knippen en dan neerleggen op een ondergrond. Vooral zien en kijken of het zo wat is, anders weer veranderen.



Het begin is er. De stroken aan elkaar naaien is ook geen probleem maar dan.... hmm ja.
Hoe vul ik de leegtes op?


Eerst bepalen met welke kleur de leegtes worden opgevuld: rood en donkergrijs vind ik wel mooi.


Van de grijze stof is een bias om de golven genaaid, maar niet om allemaal.
Hierna worden er delen over elkaar gelegd om te zien hoe het wordt.


Tussen de lege ruimtes is een krantenstof bij gekomen. Hmm, het wordt zo al aardig de quilt die ik in mijn hoofd heb.


Voor nu ligt deze boven bij mij in het naai-atelier te wachten tot ik weer verder ga.



GROETJES MIRANDA



Vaak laat ik wat zien op mijn :


Klik hierboven op de linkjes om te kijken. Je hebt hier geen account voor nodig!



Reacties

  1. Begin ziet er al LEUK uit, komt vast goed!! Zwaaizwaai

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Интересно получается! Стильно .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij wordt leuk! Lekker doorgaan!Ik vond het een hele ervaring om zo'n quilt te maken. Je gaat heel anders om met de materialen. Ik ben benieuwd hoe die van jou wordt. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA