Doorgaan naar hoofdcontent

BEZZZig bijtje

Ik ben weer een bezig bijtje. September is een redelijke drukke maand voor mij. Cursus en workshop voorbereidingen, huis op orde stellen voor de opendagen. Deze waren weer super gezellig en jammer genoeg weer voorbij. Demonstratie patchwork en quilten voorbereiden. En dan moest de verjaardag van mijn jongste natuurlijk ook gevierd worden. 11 jaar is hij geworden, waar blijft de tijd. 
En niet te vergeten dat ik ook nog aan mijn LOVE ENTWINED quilt moet werken, waarmee ik achter lig. Niet veel, maar toch. 
Hoe ver ik ben. Nou zover.


Op de vaas na is alles nu op de top vastgestreken.
Met de eerste vaas hoop ik snel te beginnen, omdat ik dan toch wel zo beetje een middag achter de naaimachine zit om alleen de zigza rand om te festonneren. Ik heb de mega grote bal maar van boven gehaald.
Het komt aardig op mijn schouders aan.
;0D
De fysio heeft me alweer lekker gekraakt dus ik kan er weer een tijdje tegen.

De zigzag rand is zowel er tussen in gefestonneerd als de rand er boven. De onderste rand moet nog.
Voor de demonstratie heb ik deze in ongeveer twee weken in elkaar genaaid.
Dat gaat redelijk snel, want de blok is niet moeilijk maar ik gebruik ook luierinleg.
Ik heb zelfs nog blokken over. Die komen vast nog wel eens van pas.
De blaadjes worden met de needle turn techniek erop genaaid.
Nee, het is niet alleen de naaimachine wat de klok slaat bij mij.
Heerlijk onder het genot van een goede film naaien we deze dan vast.
De rand moet nog in mijn hoofd vorm krijgen maar dat komt ook wel goed.



Zo dat was het wel even.
Nu gauw proberen wat blog berichten van anderen te lezen en dan weer aan de slag.
Niet alleen ik ben een bezige bij.
Velen met mij.
Gelukkig.

Hier nog de laatste foto's van mijn L.E.



GROETJES MIRANDA

Reacties

  1. Wat komt dat mooi uit hé op dat zwart?!
    En die onderste word ook erg mooi Miranda!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi werk is het. De kleuren komen prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het zo leuk dat de uitvoering van jouw LE ook helemaal bij jou past! Hij wordt echt mooi.
    Dat andere quiltje is ook enig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi. Dat zwart hoort echt bij je. Net als je sweethearts!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA