Doorgaan naar hoofdcontent

Creëer een ondergrond voor je slowstitches - deel 3



Je hebt een idee wat je wilt gaan maken van je slow-stitching sealife-beach panel. Nu bepaal je ongeveer de grootte van één of twee panels die je nodig hebt om je idee uit te kunnen werken.

Mijn idee om van de sealife - beach panels te gaan maken, is een redelijke grote strandtas. Ik heb echt een tassentik dus lijkt het mij super leuk om een tas te hebben die ik kan meenemen naar het strand.
Een beetje leuke afmeting van een strandtas is 45 cm bij +/- 55 cm.  Dus heb ik een lichte stof voor de ondergrond gekozen van +/- 50 cm bij 60 cm met daarachter de tussenvulling. Daar heb ik 20% katoen en 80 % polyester voor gekozen. Ik heb twee panels nodig om de tas te maken dus 2x van alles wat hierboven staat. Op beide panels zijn nog GEEN restjes/vintage stofjes genaaid.

Nu je de nog lege panels klaar hebt liggen, ga je tussen je restjes/vintage lapjes kijken en legt ze op je panels. Zijn je restjes/vintage lapjes te groot dan kun je ze altijd bijknippen. Overlap je lege panels met je restjes/vintage lapjes.
Tip: wees niet te kieskeurig want dan wordt het alleen maar moeilijker om de lege panels op te vullen met je restjes/vintage lapjes.



Speld de restjes/vintage lapjes vast op je panels. Met behulp van naald en draad, kleurkeuze is aan jezelf, naai/ rijg je de restjes/vintage lapjes op de panels vast.

Veel plezier!

Groetjes Miranda - QuiltFûgeltsje







Reacties

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA