Doorgaan naar hoofdcontent

Mijn oude nieuwe rok

Ooit was dit een witte rok met witte kantjes. Ja, ooit heb ik deze rok gemaakt met van die schattige kantjes. Maar toen verdween deze in een doos op zolder. Want weggooien kon ik niet over mijn hart verkrijgen namelijk.
Pfff en dat is maar goed ook. Er plopte zomaar een idee in mijn hoofd, dat uitgewerkt wilde worden. En daar had ik een rok voor nodig. Nu kon ik er natuurlijk wel één  gaan maken, maar als je er al een hebt, dan hoeft dat natuurlijk niet. Ik moest wel even goed nadenken waar deze rok was gebleven. 
Met textielverf heb ik de witte rok gekleurd naar jeans blauw. Moet zeggen dat ik dat nog nooit had gedaan, maar de rok is prachtig jeans blauw geworden, al zeg ik het zelf.
Nu de rok jeans blauw geverfd was, kon ik de tekening gaan maken, die ik op de rok wilde hebben.
De tekeningen zijn verschillende bloemen geworden. Op de voorkant van de rok is de tekening wat groter dan op de achterkant van de rok. Op de achterkant van de rok staat ook een tekst; de voorkant heeft twee zakken, die van een oude spijkerbroek zijn afgehaald. Dit geeft wel een stoer uiterlijk aan de rok.
Verder heb ik vierkante lapjes rode stof in een patroon erop genaaid, zowel op de voor- als aan de achterkant. De tekening is met de stretch-steek gemaakt op de naaimachine. Er zijn verschillende naaimachine siersteekjes gebruikt om nog meer effect aan de tekening te geven.



De tekst op de achterkant van de rok gaat als volgt:

Thinking of you
Remember me
What dreams may come
I will hunt them
Because .....
I am spam

Met deze tekst kwam mijn zusje Stephanie aan via de Whatsapp en ik vond hem grappig. Zodoende staat deze tekst nu op de achterkant van mijn rok.

Deze tekst is met de free-motion stand van de naaimachine geschreven.



Op de witte doorstiksels en rits na is dit wel een leuke, stoere rok geworden.
Echt iets voor mij.


GROETJES MIRANDA

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA