Doorgaan naar hoofdcontent

36 cm breed

Zijn de patchwork randje maar verschillend in breedte en allemaal komen ze onder elkaar. 


Geef mij ruitjespapier van 5mm, potlood, gum, liniaal en kleurpotloden. Inspiratie kan overal vandaan komen. Van Pinterest of Instagram tot een cursist, die een aantal blokjes heeft getekend.
Mijn hersenen beginnen dan op volle toeren te draaien en de ideeën ploppen op in mijn hoofd als kleine inspiratie paddenstoeltjes. Zo ook de randjes hierboven op de foto.
Ooit zijn we hier mee begonnen bij de Lapkekatten als cursus gegeven door Klazien Hoomans. We kregen een aantal op papier als voorbeeld en die kon je dan namaken. Alleen ben ik niet zo goed in om de dingen na te maken. Ik verlies dan gauw mijn interesse.
De randjes moesten toen 34 cm breed worden. Samen met mem* (schoonmoeder) erover gehad en besloten om ze 36 cm breed te gaan maken. Met deze afmeting kun je iets meer uit de voeten komen met verschillende patchwork blokjes.
Soms lukt het natuurlijk niet, maar dat los ik dan op door middel van extra stukjes stof ertussen te plaatsen of aan het begin en eind een extra stukje stof eraan te naaien.


Het is een tijdje rustig geweest rond deze randjes-quilt geweest, maar samen met Durkje heb ik het weer opgepakt. En zijn we samen bezig met deze leuke quilt.


Dit zijn de randjes van Durkje.

Tot zover ben ik.


Het is mijn bedoeling om deze randjes-quilt mee te nemen op vakantie. Zodat ik een aantal randjes kan gaan doorpitten. Nee, ik maak hem nog niet helemaal af. Ik wil er graag nog een aantal randjes aan vastmaken.

Mem* (schoonmoeder) haar randjes-quilt was al klaar. De zwarte, die hier op de foto te zien is, is dus van haar.



* mem is in het fries mama.
Ik heb een eigen mama maar ook een mem dus.


GROETJES MIRANDA

Reacties

  1. Mooi zijn ze!
    Ben zelf niet zo van het zwarte maar als ik dit zo zie! Wauw wat mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, dit is weer eens iets anders, dan randjes borduren.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat maak je een leuke fleurige randen. En dan allemaal eigen ontwerp. Respect!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn leuke randjes. Het quiltje is superleuk geworden

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA