Doorgaan naar hoofdcontent

Iets totaal anders

Dan je misschien van mij had verwacht.



Het begint altijd met een goed idee. Een idee, wat zich al in mijn hoofd begint te vormen, terwijl ik nog bezig ben met een ander quiltproject. Zo ook deze dus.
Op de handwerkbeurs in Zwolle heb ik prachtige roze/paarse stofjes gekocht. En deze wilde ik gaan gebruiken voor het idee wat toen nog in mijn hoofd zat.

Potlood, liniaal, gum maar vooral 5 mm ruitjespapier heb ik nodig om een idee uit te werken.

Dus toen wij weer een “Ferknipte Froulu" Bee op een vrijdag hadden, ben ik bezig geweest met het tekenen en inkleuren van de Moderne Quilt, die toen echt uit mijn hoofd mocht komen.

De restje van de verknipte papieren blokken en de stoffen die erin zijn gebruikt.
Alle 16 blokken stonden nu op papier en waren dus klaar om uit stof geknipt en weer in elkaar genaaid te worden.
Oei, dit was een verslavend werkje, dus toen het weekend voorbij was, waren alle 16 “Simply Modern Quilt” blokken klaar.
Oké, bij een paar moeten nog wel wat festonsteekjes omheen gezet worden, maar dan kan ik ze allemaal aan elkaar naaien en een mooie witte afwerkingsrand er omheen zetten. 

Deze ga ik doorpitten op de naaimachine.

Dit is het eind resultaat tot zover.


De afmeting van 1 blok is 20 cm bij 20 cm.


Voor nu liggen deze quiltblokken in het zolderatelier te wachten, totdat ik zover ben om hem af te maken.


GROETJES MIRANDA

Reacties

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA