Doorgaan naar hoofdcontent

Een zere achterste


Wat nu? Een zeer achterste!
Brechtje zit al geruime tijd bij mij in het quilt-atelier Fugeltsje op de kast bij de stofjes of gezellig bij mij op de workshop-tafel. Maar nu kreeg ze toch wel een houten bips en ze wilde wel iets zachts hebben om op te kunnen zitten.
OMG! Ze wilde graag dat ik de stoel met armleuningen voor haar ging maken. Ik zei, dat ik daar eerst maar eens een nachtje of wat over wilde slapen. Zolang kon zij wel op de zachte multomappen zitten, gezellig met haar vriendje het roodborstje Pip.
Dit bleef mij wel even een tijdje door mijn hoofd spoken. De stof had ik al uitgezocht. Een oude blouse van mijn jongste zoon die hij NOOIT aan heeft gehad. Pfff erg hé. Maar die was hem nu veel te klein.
Dus het patroon bekijken, de werkwijze lezen in het Engels. Dit heb ik een paar keer gedaan voordat ik de stap durfde te nemen. Uiteindelijk viel het reuze mee om de stoel met armleuningen te maken.
Met geduld en beheersing van je naaimachine kom je een heel eind. Omdat ik nog niet helemaal blij ben met de vulling van de stoel, is het omdraai/ vulnaadje nog niet dichtgenaaid. Maar één konijn genaamd Brechtje is er super blij mee en zit heerlijk te pronken in haar nieuwe stoel in mijn quilt-atelier Fugeltsje.

XXXjes Brechtje


Er staan nog meer leuke patroontjes voor Brechtje in het boek en als ik tijd heb ga ik ze zeker maken. Voor nu blijft het bij deze drie.

GROETJES MIRANDA

Reacties

  1. Zo kun je zelfs door een konijntje uit je eigen comfort-zône geduwd worden... Het is een schattig stoeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gemaakt, en Brechtsje zit nu fijn bij jou in het atelier
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar moet de dame wel tevreden mee zijn lijkt me. Superleuk gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh zometeen wil ze ook nog een slaapbank...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA