Doorgaan naar hoofdcontent

Het verhaal...



achter de “Everything Else Quilt” en het eerst applicatie patroon "het gele konijn".
Was ongeveer rond deze tijd, maar dan in 2016. Het was nog lang niet Pasen, maar toch hield het konijn me bezig. Ondanks dat mijn beide zusjes konijnen hebben gehad en ik nooit. Ja, ik heb er vaak opgepast, dat is alles.
Het konijn bleef in mijn hoofd rondzwerven en daar wilde ik graag iets mee doen. Maar wat? Zo ontstond het idee om  met deze creatieve gedachten, die ik met regelmaat heb, iets te gaan doen. Dus toen het konijn in mijn hoofd floepte en er niet meer uit wilde, heb ik dit uitgewerkt in een schets. Die ik later om heb gezet naar een applicatie patroon. Met als bedoeling er een gehele quilt van te gaan maken.
Nee, niet alleen het konijn zal op de quilt voorkomen, dat wist ik al heel zeker. Want als ik mijn harige viervoetige vriend uitlaat, springen er geweldige mooie “Everything Else” gedachten in mijn hoofd. Die ik dan uitwerk in een applicatie patroon voor de quilt.
Denk maar aan de vogeltjes, een bloem en de bootjes op het water. Allemaal “Everything Else” gedachten, zoals ik ze noem momenteel. Ik schrijf ze op en later maak ik er een schets van. Zo staan er al aardig wat schetsen in mijn boekje, maar niet allemaal zullen ze voorkomen op deze Quilt.
Omdat alles uit de losse hand is getekend, zijn de rondingen en de stiklijntjes om de applicatie niet helemaal zuiver. Dit geeft mij het gevoel, dat ze niet met een voorbedacht patroon zijn ontworpen.
Ik hoop dat jullie net zoveel plezier zullen hebben met het maken van deze “Everything Else Quilt”, als ik nog steeds heb.

Ja, de lap is nog niet helemaal opgevuld met mijn gedachten, dus er ploppen zolang er nog ruimte is vast wel meer leuke applicatie gedachten/ tekeningen op in mijn hoofd.


GROETJES MIRANDA

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA