Doorgaan naar hoofdcontent

En de cirkel is rond

De rest wat niet is gelukt is weg gegooid. 

Toch wel erg interessant, die ‘wedge ruler' van mij. Ooit gekocht en iets gezien op Pinterest. Dan toch maar eens wat er in verdiepen. Hmm, nergens een goede beschrijving ervan kunnen vinden. Dan wordt het toch maar zelf uitvogelen.

Ook deze keer ga ik niet mijn stoffen verknippen om wat nieuws uit te proberen. Gelukkig ligt er in de kast op het zolder-atelier genoeg gekleurd karton. Overgebleven van de tijd dat ik dat nog leuk vond om mee te werken. Ach, wie wat bewaard die heeft nog eens wat. Een stapel gekleurd karton gepakt, een schaar en plakband. Heel veel plakband. De kleinste ‘wedge ruler' erbij gepakt en dan maar meten, knippen, plakken en dan tot de conclusie komen dat het niet datgene is, wat je wilt. Dus weggooien en opnieuw en weer opnieuw. De tafel lag bezaaid met stukjes karton aan elkaar geplakt met plakband zodat mijn man en zwager me al eens vroegen: waar ben je is hemelsnaam mee bezig?
Maar de aanhouder wint. Yes, ikke dus.


De stofkeuze had ik allang gemaakt. Het werden de stoffen, die ik een keer bij Trijntje in het Quilt-atelier had gekocht. Roze met een stip, groen met stip en zo verder met stip.


Ik zie allemaal stippen.
De eerste ‘wedge' blokken waren snel gemaakt. Voor mijn gevoel, ja gevoel, moesten het er 5 om 5 wedge punten worden. In totaal heb ik 6 verschillende kleuren er voor gebruikt.

In totaal heb ik 6 verschillende kleuren gebruikt. Links op de foto is dat goed te zien. 
Dus ook van de ‘wedge' blokken links op de foto moesten het er 5 om 5 wedge blokken worden.
De twee verschillende delen moesten aan elkaar genaaid worden. Hier op de foto ben ik al een heel eind op weg.

Hier nog steeds in de veronderstelling dan ik met 10 punten de cirkel kon sluiten.



Er moet op elk ‘wedge' blok een punt in de eindkleur op genaaid worden. Hmmm, dat werd dus uitrekenen. Dan pas kon ik bepalen hoe groot de punten er tussenin werden. Oké, hier liep ik een beetje op stuk en ook al stonden er al wat op papier, toch lukte het me niet helemaal. Zal er wel mede door komen, dat het laat op de avond was. Wat doe je dan? Lekker op bed en er een nachtje over slapen. Eh eh nee. Fout, dan begint dat te malen in mijn slaap. Op naar mijn schoonouders en hun het gevalletje voorgelegd. Die vinden  het geweldig om zoiets uit te vogelen. En ik ga dan heerlijk slapen.
Twee daagjes later… was ondertussen met iets totaal anders bezig, werd ik gebeld door mijn schoonmoeder. De punten waren uitgerekend en getekend. Ja, er heen, koffie gedronken en toen bleek dat ik eigenlijk hetzelfde al had uitgerekend en getekend precies hetzelfde wat zij ook op papier hadden staan.
Gevalletje slaap tekort dus?


 Kijk het past precies.
Puntjes uit de uitlopende kleur knippen, aan de ‘wedge' blokken vast naaien. Alvast de witte punten voor tussen de ‘wedge' blokken uitknippen. En de naaimachine doet de rest.


Aantal blokken verder is al redelijk goed het kleurverloop te zien.
Omdat ik nog steeds in de veronderstelling was dat ik maar 10 ‘wegde’ blokken nodig had, was het toch wel op dit moment heel duidelijk dat ik er een paar bij moest maken.
  

In totaal zijn het 7 om 7 verschillende kleur ‘wedge’ blokken geworden.

In totaal zijn het er 14 punten geworden.

Nu nog drie in verschillende grote cirkels het middenstuk dichten. Dan is deze quilt-top klaar.
De totale afmeting is nu bijna een 1 meter. 





GROETJES MIRANDA

Reacties

  1. Prachtig!
    Zo knap ook.
    Doorzetter ben je zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gepuzzel, maar goed dat je schoonouders ook hun steentje bijdragen, ook al had je het zelf ook zo uitgerekend. Heel knap gedaan en hij wordt prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie cirkel is dat. Leuk in de kleuren die je gebruinte

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA