Doorgaan naar hoofdcontent

Pinkster weekend / kerst applicaties


Wat was het heerlijk weer die afgelopen week en ook nog het weekend. Lekker genieten. Ik krijg van die zon altijd extra energie. Ja wie niet. We waren met het pinksterweekend lekker thuis. Meestal zijn we weg maar deze keer niet. De kinderen hebben zich voortreffelijk vermaakt met de rubberboot en het water achter huis. Zelfs de hond was op het eind van de dag doodop . Die viel letterlijk om van slaap als we
's-avonds gingen eten. Ha ha. Als de kinderen achter in de sloot aan het zwemmen waren, dan was hij erbij om de spetters op te vangen als ze in het water sprongen. Het was een  gezellige drukte dit afgelopen weekend.
Met dat mooie warme weer ga ik niet binnen zitten werken, maar neem ik alles mee naar buiten. Het maakt me niet uit of dat nou de naaimachine is of  de naald en draad. Stil zitten kan ik niet. Lekker in de schaduw genieten met een project voor het najaar. Ja, ik ben er vroeg bij. Ik ben met een kerst-quilt begonnen.
De applicaties heb ik uit een boek maar die waren me veel te groot, dus heb ik ze verkleind. Ja dan gaat alles eraan. Dus de achtergrond heb ik zelf ontworpen en zo zijn er nog een aantal applicaties weer bij gekomen om de extra ruimte op te vullen. Nu ben ik hard aan het bedenken hoe ik de zijkanten ga afwerken en met welke stof. Voor de achtergrond en de applicaties heb ik layer-cakes gebruikt maar ga ik die ook voor de zijkanten gebruiken.
Op de foto's heb ik verschillende stofjes naast de quilt gelegd om te zien wat er leuk bij staat en misschien wordt het toch weer anders. Je weet het nooit bij mij. Ik mag graag veranderen als ik bezig ben.
Wie weet heeft iemand een leuk ideetje voor mij.

Groetjes Miranda




Op het stukje papier staat merry christmas dat ik erop ga borduren.

Reacties

  1. Wat leuk zeg!! Ik zou geloof ik het bonte stofje rechts gebruiken. Het is dan echt een knal kussen/kleedje.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent er vroeg bij, maar dan is het wel klaar met kerst. Ik begin er meestal veels te laat mee ;-)
    Ik zou ook het bonte stofje rechts kiezen, komt de rood van de boven en onderrand mooi in terug.
    Liefs Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bist moai op tiid mei de kryst, dan wist seker ast it op tiid klear hast ;-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oja ik geloof dat ik ook die bonte erom zou doen, of die bovenste...Nou ja aan mij heb je ook niets,haha..
    Ach,je moet gewoon je zelf volgen, als ik bezig ben verander ik ook 1000 keer :-))

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA