Doorgaan naar hoofdcontent

Kerst tafelloper


Vorig jaar hebben een aantal cursisten mij gevraagd of ik een kerst tafelloper wilde ontwerpen: een niet te moeilijke en die ook mooi zou zijn in gewone stoffen ipv kerststoffen.
Dus potlood, papier, liniaal en gum en een hoop inspiratie uit de patchwork blokken boeken en Pinterest gehaald.

Aan de slag.

Er moest wel een ster patchwork blok in komen natuurlijk. Die makkelijk te doen is met de foundation techniek. Ook vond ik dat het patroon naar eigen wens te verlengen is. Ja, de een heeft een langere tafel dan de ander. Ikzelf heb een tafel van 220 cm in de woonkamer staan, dus een te klein lopertje vind ik er niet mooi op; een te brede tafelloper ook niet.

Nadat ik een aantal patronen had getekend en ingekleurd, heb ik ze neergelegd in de formatie die ik graag wilde. Zo is er een mooie, maar toch ook wel makkelijke Kerst tafelloper ontstaan.


Op de Open Dag waren de blokken, die ik klaar had en op een stuk flanel had gespeld, te bewonderen.
Ja, dit moest het worden en de dames waren het ermee eens.

De workshop van een dag (tijd 9.30-15.30 uur) zal plaatsvinden op twee verschillende data.
Namelijk zaterdag 14 oktober of dinsdag 31 oktober. Kosten zijn €40,- inclusief patroon + uitleg, met uiteraard eigengemaakt lekkers bij de koffie en thee en een goed gevulde kom soep tussen de middag.


Aanmelden voor deze workshop kan alleen via de mail. Er is nog beperkt plaats op deze twee verschillende dagen, dus wees op tijd.



GROETJES MIRANDA

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA