Doorgaan naar hoofdcontent

quilters regiodag Ureterp en


de POPPY'S FIELD QUILT.

De laatste paar weken ben ik er niet aan toegekomen om een blog bericht te maken.
Er is veel gedaan en gemaakt in die weken, dat kan ik wel vertellen. De cursussen en workshops gingen natuurlijk gewoon door. Alleen had ik samen met Gerda H. afgesproken om toch naar de regiodag in Ureterp te gaan. We hebben ons op de valreep aangemeld en ja dan mag je toch niet met lege handen aankomen zetten, vonden wij. Omdat Gerda H. al heel lang een keer een landschaps quilt wilde maken was dit een hele goede gelegenheid om daar mee aan de slag te gaan. Maar de regiodag was over een twee en een half week al. Oeps dat is kort dag dus. We spraken af dat we 1x in de week bij elkaar kwamen om te overleggen en te werken aan de quilts.
Afgelopen vrijdag was de dag van de quilters regiodag in Ureterp aangebroken en onze quilts zaten in de tas. Klaar om gezien te worden.

Rechts is de landschap quilt van Gerda H. en links de Poppy field van mij.
Mariet met haar randjes quilt. Cursus van vorig jaar bij de lapkekatten.
De paint it colorful quilts van mariet en mij.

De landschap quilt van Gerda H. is een vakantie foto van het landschap in Engeland. Die van mij is een tekening van poppy's gemaakt door mijn zusje Stephanie en verder uitgewerkt naar mijn eigen inzicht.
Beide quilts zijn met de naaimachine gemaakt en versierd door middel van gebruik van verschillende soorten gekleurde naaigarens en steekjes. Ook zijn er delen met de hand versierd met namen in de eindrand. 
In de ongeveer twee weken dat we er over gedaan hebben om deze quilts te maken, was het erg leuk en leerzaam om te doen. Maar vooral gezellig.

Oeps zo uit de tas gehaald en foto's gemaakt.

Linkerhoek onderin.

Rechterhoek onderin.

Linkerzijkant bovenin.
Dit was afgelopen vrijdag.
Ik heb niet veel foto's kunnen nemen van de geshowde quilts tijdens de quilters regiodag. Sorry ik zat te ver weg op ze mooi op de foto te kunnen zetten. 
Morgen (afgelopen zaterdag) is de slotmiddag bij de lapkekatten en daar zal ik wel foto's nemen want dan zit ik vooraan. 



GROETJES MIRANDA.


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA