Doorgaan naar hoofdcontent

Niefel blokjes

Blog bericht 1


Alle 20 niefel patchwork blokjes heb ik nu terug gekregen. Het is nu aan mij om van al die mooie blokjes een quilt top samen te stellen. Hmm.. het ruitjesschrift, potlood en gum bij elkaar gezocht en na een paar schetsen was de indeling van de quilt top op papier klaar. De indeling was klaar ja, nu nog bedenken welke patchwork- of appliceerblokken ik zal gaan gebruiken en maken. Het tekenen van de verschillende blokken doe ik dus het liefst op 5mm ruitjes papier en een paar met de EQ7.

De quilt top wordt 120 cm bij 120 cm. Hier komen misschien nog wat centimeters bij voor de rand.
Op dit moment zijn er twee patchwork blokken af. Allebei hebben ze een afmeting van 30 cm bij 30 cm.




















De 20 niefel patchwork blokjes zijn verdeeld over de vier zijkanten van de gehele quilt top, zoals je kunt zien op de foto. De blokken die ik ga maken komen daar allemaal tussen in.
















Het blok linksboven kwam ik op instagram en een aantal blogs tegen. Deze bleef hangen omdat de receptenstof die in alle kleine blokjes terugkomen, heel goed tot hun recht komen in dit blok.
De blok daar rechts (scheef) onder is een drunkard's pathblok met een oranje peel applicatie met de naaimachine erop geappliceerd.

Zover ben ik. Het papier, potlood en gum ligt klaar om de volgende blokken te tekenen. Welke? Ja dat is even wachten. Tot de volgende keer.

GROETJES MIRANDA


De volgende datums voor workshops zijn bekent en staan in de webwinkel onder de gele button aan de rechter kant of klik op deze link. Hobbyshopfugeltsje.nl

- Zen Quilting                                                      Zaterdag 20 februari 2016
- Wat kan mijn naaimachine allemaal              Zaterdag 27 februari 2016
- Schort maken                                                    Zaterdag 26 maart 2016 
                                                                                en dinsdag 12 april 2016
- Naaimachine hoes                                             Dinsdag 15 maart 2016

Aanmelden voor deze gezellige en creatieve workshops is nog mogelijk.

Reacties

  1. Dat vroeg ik me ook af: wat zijn niefel blokjes. Is het een bepaald project dat je samen met anderen doet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De niefel blokjes zijn gemaakt door mijn cursisten. Hierin is de recepten stof verwerkt wat ze van mij hebben gekregen tijdens de slotmiddag van 2015. Ook moesten ze zich houden aan de afmeting van 15 bij 15 cm. Welk patchwork patroon ze wilde maken en wat voor andere kleur stofjes ze erbij wilde gebruiken, die keuze was voor hun zelf.
    Dat zijn de niefel blokjes. De naam niefel is geven door een cursist. Niefel betekent in het Fries zoiets van met klein stukjes bezig zijn.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA