Doorgaan naar hoofdcontent

Freestyle modern quilten

Volgens mij heb ik dit nog niet laten zien. Aangezien ik iemand ben die graag nieuwe technieken en grenzen opzoekt, is dit één van mijn nieuwste technieken en vooral grens opzoekend.
Met freestyle modern quilten ga ik aan de slag met bepaalde scores die ik wil behalen. Dit kunnen kleuren van de stoffen zijn, vormen, rest verwerking. Hier ga ik dan een quilt top van maken zonder gebruik van foundation techniek, rolmes en quilt liniaal. De stofschaar, spelden, strijkbout en mijn naaimachine zijn de favoriete vrienden. Het werkt heel bevrijdend om zonder bepaalde regeltjes aan het werk te gaan. Je komt altijd wel iets tegen wat je moet oplossen om tot het resultaat te komen die langzamerhand in je hoofd vorm begint te krijgen. Het geeft je een goed gevoel over je behaalde eindresultaat. Ook kampte ik wel eens met de vraag van waar ben ik mee bezig was. Komt het zo wel goed.  Door het werk te laten zien aan anderen die met andere ogen er naar kijken ga je met een goede gevoel verder met je creatie.

Foto 1
Foto 2





Foto 1 = mijn eerste probeersel.
Foto 2 = hierop komt nog een geluids-golf maar de tekening hiervan is tijdelijk zoek.

Foto 3
Foto 4














Foto 3 = thema vuur.
Foto 4 = overgebleven blokken.

Onwilligkeurige golf lijnen. Geknipt uit verschillende stoffen en dan weer aan elkaar gezet. Erg leuk om te doen.
Dit is een snelle manier om een geweldige quilt te maken. De quilt is doorgepit op de naaimachine.








Dit is het project waar ik nog volop mee bezig ben. Ik maak met biezen bloembladen uit de losse hand.

Met stof die ik nog had liggen, sommige stof is 25 cm  bij 110 cm breed. Hier heb ik biezen mee gemaakt die later werden gebruikt om de bloembladen te creëren. De achtergrondstof zijn aan elkaar genaaide stroken en zijn groter gemaakt d.m.v. kleinere stroken er tussen in te zetten.
Er komt nog het één en ander bij deze quilt maar dat laat ik de volgende keer zien.







GROETJES MIRANDA

Reacties

  1. Oh wat leuk zeg. Het loslaten van de vaste patronen zijn echt superleuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bent een kunstenaar achter je machine. Geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ontzettend leuk en speels om het op deze manier te doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA