Doorgaan naar hoofdcontent

Love Entwined


Nou hallo allemaal. Hier weer een berichtje van mij.
Voordat we op vakantie gingen, heb ik nog wel het één en ander gemaakt.
Zo hier en daar is hij op andere blogs al voorbij gekomen. De Love Entwined Bom van Esther Aliu.
Ik doe ook mee aan deze erg mooie BOM. 
Dit is deel 1 van de BOM. De Compass star.
In lekker felle kleuren en lovertjes er omheen.


Deel 2 is al uitgeprint om er mee aan de slag te gaan.
Alleen ben ik nog aan het twijfelen over welke techniek de quilttop ga maken.
Festonneren of met de needle turning techniek appliceren.
De compass star is met luierinleg en naaimachine gedaan. 
De ondergrond wordt zwart. Daar was ik al over uit. 
Vandaar de bovenste foto.
Ik zal er eens lekker over nadenken met een koud glas citroen water.
Want ik zit heerlijk in mijn keboefke met ventilator achterin de tuin.
Genieten van het overheerlijke zomerse warme weer.

Wat nog meer. 
Spijkerbroeken recyclen. 
Oude spijkerbroeken die de boys te klein zijn geworden heb ik bij elkaar gezocht. De naden uit elkaar getornd en hiervan ongelijke stroken van geknipt.
Zo heb je verschillende stroken van spijkerstof.
En dan weer aan elkaar vast naaien.
En dan is dit het resultaat.

Drie banen van verschillende spijker stoffen.

Foto van dichtbij.
Nu heb ik dus drie ongelijke banen van verschillende spijkerstoffen.
Nu moeten ze nog aan elkaar vast genaaid worden.
Dan zal hij moeten worden door gepit. Ha ha dat zal een hele zware klus worden. Denk ik.
Maar goed dat zie ik dan wel. Misschien verzin ik er wel wat op dat het makkelijker kan.
:0D

Zo dat was het wel even voor nu.

GROETJES MIRANDA



Reacties

  1. Je zou de spijkerbroekenquilt ook alleen met kleurig garen kunnen knopen - op verschillende plekken met garen door de drie lagen steken en afknopen. Is misschien een idee?

    Het middenstuk voor de Lovequilt is schattig! Lekker kleurig begin...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je Lovequilt kleurtjes zijn erg mooi. Dat staat prachtig met de zwarte ondergrond. Succes en fijne avond Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je ook meedoet en wat een mooi compass heb je al gemaakt. Leuk idee om spijkerbroeken zo te verwerken. Ik denk dat ik dit met het machientje door zou quilten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie vrolijke kleurtjes heb je gebruikt in je kompas, de combinatie roze met oranje is een van mijn favorieten. Ik zou net als Irene zegt knopen met een kleurig garen. Rood doet het altijd goed op denim. Of op de naaimachine doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is het toch een supermooie quilt! Prachtig ontwerp, maar wat een werk zal dat zijn. Elke keer als ik hem voorbij zie komen, begin ik te kwij.... Ik denk dat dit voor mij te hoog gegrepen is. Maar wie weet ...
    Dat is toch altijd leuk om van spijkerstof wat te maken. Machinaal doorquilten lijkt mij de beste optie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw Miranda, jij doet ook al mee met die mooie quilt.
    Het is zo leuk om te zien hoe iedereen er zijn eigen draai er aan geeft met de diversiteit aan stofjes.
    En bij mij verdwijnen oude spijkerbroeken altijd in de kliko of in de zak van Max. Stom zie ik nu. hahahah....
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA