Doorgaan naar hoofdcontent

Geïnspireerd door de kerstruil cadeau


Deze quilt top is geïnspireerd  door een cadeau van de kerstruil van 2012.
Die ik heb gekregen van Liesbeth van de blog kleurrijk leven.
Bij al die mooie eigen gemaakte presentjes zat ook deze rode bloembroche bij.
Zo heeft de bloem een tijdje voor de sier in een ronde schaal gelegen, maar dat vond ik toch wel wat zonde voor die mooie bloem.
Er moest wat anders mee gebeuren. Iets waar je altijd naar kan kijken en er toch weer  af kunt halen om te gebruiken.
Snappen jullie het nog.
Ik heb er een aantal bloemen bij gemaakt en achter elke bloem zit een broche speldje.
Zo kan ik de verschillende bloemen er af halen en ergens anders op spelden.
En als ik ze niet gebruik als broche, dan gebruik ik ze eigenlijk toch wel.
Dan speld ik ze op deze quilt top.
  
De bloem aan de rechterkant, die onder de blauwe, heb ik van Liesbeth.


Ik ben er nog mee bezig. Als je goed ziet, dan zie je het mooie witte zigzag steekje er nog omheen zitten.
En in de hoeken moet ook nog wat komen. De rest is klaar. Ik bedoel dan dat het al is doorgepit met de naaimachine .
Net als de bloemen en de applicaties is het allemaal gemaakt met mijn super coole naaimachine.
I love my sewing machine. 
Met de afwerking ga ik morgen mee verder.
Eerst de was opvouwen met een lekker bakje thee.

GROETJES MIRANDA

Reacties

  1. Wat een creatieve oplossing! Heel leuk quiltje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat Liesbeth haar cadeautje je tot dit mooie werk geinspireerd heeft.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alleen daarom is meedoen met een kerstruil een klein feestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig weer!
    En van jou naaimachine kan ik alleen maar dromen. Hahahah.... Vond het ook doodeng toen ik er laatst een keertje achter mocht zitten.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee met deze roos. Ik gebruik mijn eerste bloem ook als broche ! Ik ben heel blij dat het kadootje zo zijn plek krijgt. groeten van liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettend leuk en origineel idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi! Het stofje van je vaas is ook heel geslaagd!
    Knap,hoor...Groetjes,nanske

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA