Doorgaan naar hoofdcontent

Mijn applicatie doosje


Ik mag graag wat anders uitvinden. Aangezien het bijna vakantie is en ik niet echt zin heb om iets groots op te zetten, ben ik dus met wat kleine projectjes bezig. Het haakwerk heb ik eerst aan de kant gelegd.


Wat restjes bij elkaar gezocht. Even kijken welke patroontjes het moeten worden en dan aan het werk. 
En zie hier het resultaat, twee kleine lapjes met een huisje en een bloemen mandje.
Ja, en hoe ga ik ze verwerken, want ik had al te kennen gegeven niet met wat groots te beginnen.
Het is kartonnage geworden. Met boven op de deksel het huisje en de onderkant vilten hartjes.


Met verschillende steekjes heb ik de vier hartjes op de zijkanten van het doosje geborduurd.
.


De foto met de hele doos erop, dat lukte me niet. 
Hier een foto waar je een stukje van de doos erop ziet staan.


Zo, tussendoor is deze speldenkussen ontstaan, waarschijnlijk omdat ik bij de Hema die leuke sierkopspelden zag liggen en niet de verleiding kon weerstaan om ze te kopen.


Het mandje met bloemen moet nog even wachten want ik heb de smaak te pakken van het kartonnage.
Ik heb nog een doos liggen waar ik mooie vilten applicaties op wil maken.
Eerst ga ik verder met de kerstquilt want de top is klaar en ik heb al de achtergrondstof en tussenvulling.
De quilt ga ik doorpitten op de naaimachine en met de hand. 
Tenminste dat heb ik nou in het hoofd. Kan nog veranderen.

Groetjes en veel handwerk plezier deze week 
Miranda

Reacties

  1. Dat mandje vind ik super maar dat wist je al. Maar nu dat huisje ohhh dat is super de super...
    En dan dat speldenkussen super de super de super...
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dit er allemaal super leuk uit. Prachtig al die kleine werkjes.
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie werkjes allemaal.
    Je bent super handig lijkt me.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige doos, en je spelden kussentje is zo schattig...
    Heel mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA