Doorgaan naar hoofdcontent

Even showen


Zo, ik begin maar even met een ander plaatje. Deze quilt heeft mijn moeder gemaakt en hangt bij mijn jongste zusje boven de eettafel.
Als ik bovenaan het bericht direct met een foto van mezelf begin, denkt iedereen wat is dit nou weer.
Maar hier is dus het jurkje waar ik het over had. De foto's heb ik zelf moeten nemen dus let a.u.b niet op hoe ik er op sta.




Ik heb er bijna 2 dagen over gedaan, wat niet in mijn planning lag. Ha ha. De voorkant en het grootste gedeelte van de achterkant had ik al zondag al in elkaar. Zelfs de blinde rits vind ik zo af en toe wel eens een probleem, maar nee die zat perfect. Alleen heb ik hem er weer uit gehaald. De maat die aangegeven, was vond ik veel te lang, Waardoor er een schans op mijn rug ontstond. Er uit gehaald dus en ik heb er een kleinere in gezet. 
Dat verliep allemaal zeer gladjes. Het elastiek op de rug heb ik ook aangepast en voila, het zit als gegoten.
Nu het weer nog want het komt nu wederom met bakken uit de lucht vallen. 
Maar het mag de pret niet drukken, ik leg het jurkje gewoon vast klaar om mee te nemen op vakantie en dat duurt gelukkig niet zo lang meer.
Van de overgebleven stof ga ik nog een buideltje/ tasje  proberen te maken.
Als het me lukt laat ik het natuurlijk weer zien. 
Veel handwerk plezier en de groetjes van
Miranda

Reacties

  1. Nou dat heb je knap gedaan hoor, die foto zelf maken en natuurlijk het jurkje maken. Staat je goed Miranda!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Staat je mooi hoor.
    Leuk als het wil slagen hé.
    Gelukkig ga je op vakantie , waar het zeker mooie weer is.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de Disney stickers maken de foto mooi af, zus haha!! hij is leuk geworden...bring on the sun s.v.p...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk jurkje nu het zonnetje nog
    Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie quilt en wat is je kurk mooi geworden. Hij staat je erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie quilt en dan je jurkje. Super joh!! Nu nog zon hahaha..
    Ben zelf geen jurken/rokken mens maar als ik zo'n jurk zie denk ik wel van zal ik ook eens...
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou dit jurkje heb je vast veel aan deze dagen :-)
    En wat betreft die rozen op mijn blog, ze lijken er idd op, maar deze zijn een stuk makkelijker om te maken, dit lukt zelfs jou met 2 vingers in je neus ;-)
    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA