Doorgaan naar hoofdcontent

Zijn ze niet schattig



Ja hoor ze zijn er eindelijk. Naar lang wachten zijn de grijze donzige bolletjes uit hun ei gekomen.
Moeders heeft in weer en wind op het nest zitten broeden. Maar nu zijn ze er, en kunnen ze door de kleine kikkerslootjes samen met papa en mama zwemmen.
Waar ik het over heb, nou over het zwanenpaar dat  in het weiland waar ik altijd langs fiets met de hond, hun nest hadden gemaakt. Dicht bij de weg met alleen een kikkerslootje er tussen. Dus iedereen die langs liepen of fietsten konden zien dat ze daar zat op haar nest. En nu zijn er vijf zwanen piekjes uit hun ei gekomen.
Zijn ze niet ontzettend schattig.
Gisteren toen ik er langs fietste met de hond, zat ze nog op de eieren. Dus volgens mij zijn ze nog geen dag oud.
Mama zwaan gaat ze voor in de kikkersloot en de piekjes volgen een voor een.
Wat lief!
Ja heb vandaag ook nog wat anders gedaan dan foto's nemen van de zwanen piekjes.
Ik heb een blokje af gemaakt.
En verder ben ik druk bezig geweest met het doorpitten van een van mijn eerste geappliceerde quilt. Nou ja doorpitten, het is eerder doorrijgen. Ik heb er een iets te dikke tussenvulling in gebruikt. Nou moet ik even doorzetten want hij is bijna af.
Wordt vervolgd.

Groetjes Miranda

Reacties

  1. Wat lief die babyzwaantjes. En oh wat een mooi blokje. Ben zelf momenteel weer eens aan het borduren. Blijft ook super leuk om te doen.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA