Doorgaan naar hoofdcontent

De Heamiel is van start.

Zo ik sta startklaar voor morgen. De markt kan beginnen. Maar eerst de optocht met de Heakeninginne en haar hofdames en de rest. Hier even een kleine impressie van de optocht. Dit is het begin van de Heamiel dagen hier in Bolsward.


De stads omroeper. Of hoe moeder hem noemt de city caller.


De Heakeninginne en haar hofdames op de hooiwagen met Friese paarden ervoor.



Iedereen mag mee doen. Jong en oud dost zich uit in het thema van deze Heamiel.


Ook doen er altijd een aantal dansgroepen uit verschillende landen mee. Die geven zaterdag overdag en
's-avonds een voorstelling.






Geweldige klederdracht hebben ze aan.



Even een prikje mevrouw ha ha.


Ja deze man hoort ook bij een van de dansgroepen. Ze joegen de kinderen de stuipen op het lijf. Er waren vier van die eng uit ziende mannen. Drie liepen voor je langs en een ging achter de mensen langs. Boe.
Zelfs die jongste van mij vond het maar niks.


De optocht sluit zich af met een muziekkorps uit onze eigen stad Bolsward.


En dan naar de kermis. Eurodag, dus er heen vond de jongste, die had afgesproken met zijn vriendje.
Ik ga er niet meer in. Ik laat het wel over aan die kids van mij.



Ja we zijn er klaar voor doe de stang maar naar beneden. Ha ha.

Dit was het voor nu. Ik ga zo lekker naar bed want de wekker gaat vroeg.
Wie weet zien we elkaar morgen op de Heamiel markt in Bolsward.

Groetjes Miranda




Reacties

  1. Mooie reportage.
    Fijne dag morgen en goede zaken.
    Bij ons is het dorpsfeest. 2 dagen, morgenochtend optocht
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA