Doorgaan naar hoofdcontent

Hoe leuk is slowstitching - deel 1

Ik bruis van creativiteit maar er is altijd wel afleiding waardoor ik er niet direct mee aan de slag ga. Zoals sociale media, muziek, Storytel en die leuke serie op Netflix…
Sommige activiteiten gaan niet samen met bijvoorbeeld naaimachine bezigheden en sommige wel. En dan heb je nog van dat overheerlijke warme weer waardoor je graag buiten wilt gaan zitten om te genieten.


Helaas voor mij kan ik de naaimachines niet meenemen naar buiten. Ze zijn er te groot en te zwaar voor.
Dus wil ik graag wat anders doen!
Doordat ik super graag mag sneupen op Instagram en Pinterest ben ik met slow-stitching in aanraking gekomen. Dit sprak mij wel aan dus ben ik er ingedoken.
Je hebt geen naaimachine, geen lijm en geen vast patroon. Met losse lapjes (sommige gebruiken vintage lapjes maar ik heb de wereld aan restjes, groot en klein) maak je een lappendekentje als ondergrond. De restjes/ vintage lapjes worden dus vastgestikt met de hand op een ondergrondstof naar eigen keuze. Dit kan een oude quilt zijn die versleten is maar een andere ondergrondstof kan ook. Met behulp van nog meer restjes stof en verschillende soorten draad maak je een voorstelling die je op dat moment aantrekt. Dit kan echt van alles zijn.
Denk maar aan bijvoorbeeld bloemen, bos, beestjes, vakantie enz. Door middel van je eigen creativiteit en een schaar knip je je gedachten uit stof en bewerk je die verder met naald en draad. Ik maak dan gebruik van een aantal borduursteekjes die ik ooit eens heb geleerd. Maar hou in gedachten dat alles mag en kan.
Je creatieve uitgeknipte en met draad bewerkte gedachten hoeven dan ook niet te kloppen. Je mag die perfectie loslaten, wat een heerlijk gevoel kan geven.
Mij gaf het dat zeker.

Misschien lijkt het je leuk om met deze techniek eens aan de slag te gaan, maar heb je moeite om te starten… daarom heb ik samen met mijn zusje een leuke creatieve voorstelling bedacht en uitgewerkt.
De komende tijd zal ik om de twee weken hier een kleine uitleg en een te downloaden patroontje plaatsen. Zodat je een houvast hebt om te voelen wat deze techniek met je doet.

Ook kun je me volgen op Instagram en Facebook.
Klik op de linkjes hierboven als je me nog te volgt.


Groetjes Miranda - Quiltûgeltsje









Reacties

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA