Doorgaan naar hoofdcontent

Kerst maar dan een tikkeltje anders



Hier zit ik, Mini-me, met een stapeltje stoffen. Met dit stapeltje stoffen heb ik het tikkeltje anders mini kerst quiltje ontworpen en gemaakt met de naam Merry & Bright.



Deze drie stoffen zitten in het Merry & Bright mini kerst quiltje verwerkt. Samen met nog vier andere kleuren waaronder een lichte cremekleurige stof met een linnen motief, dat als achtergrond is gebruikt in verschillende blokken.

Nu heb ik de laatste 7 dagen 1x per dag een blokje gepost op Instagram en Facebook. Er zijn nu, vanaf vandaag, nog 2 dagen te gaan om de laatste twee blokken te posten en dan heb ik alle 9 blokjes op deze manier de wereld in gestuurd.
De 9 verschillende blokjes vormen straks bij elkaar een mini kerstquiltje van 60 bij 60 cm. Op zondag 5 november komt er weer een maandelijkse Quiltinspiratie uit. Daarin is de primeur van de gehele Merry & Bright mini kerstquilt te zien.
Maar hieronder laat ik de 9 verschillende blokken nu al zien. Ik heb een mooie collage gemaakt van alle verschillende blokjes die ik heb gemaakt.
Alleen in de Quiltinspiratie die a.s zondag uitkomt, zal de Merry & Bright mini kerstquilt in zijn geheel te zien zijn.

Krijg je die nog niet? Schrijf je dan snel in en ontvang toegang tot het archief van de Quiltinspiratie en de nieuwste Quiltinspiratie elke maand 1x in je mail box.

In de Quiltinspiratie staat ook namelijk in hoe je aan het patroon van de Merry & Bright mini kerst quilt kunt komen.


Samen met de gratis te downloaden applicatie patronen van de "everything else quilt".
Deze is ook door mij getekend/ontworpen en is nog steeds aan de gang.

Het is de moeite waard om je dus in te schrijven voor de Quiltinspiaratie.

Elke maand probeer ik één te maken met van alles en nog wat op het gebied van patchwork en quilten.






Hier boven zijn de negen blokken van de Merry & Bright mini kerst quiltje te zien.

GROETJES MIRANDA

Reacties

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA