Doorgaan naar hoofdcontent

Kerst tafelloper workshop

 Afgelopen zaterdag 14 oktober: 72 dagen tot Kerst!


Miranda heeft het op het moment even best druk, dus vroeg ze aan mij of ik een blog berichtje over vandaag wilde schrijven.
Natuurlijk wil ik dat wel. Stel ik mijzelf bij deze maar kort even voor; ik ben Cynthia Visser 32 jaar woon in Jubbega en volg sinds eind mei 2016 met veel plezier quiltlessen bij Miranda in Bolsward.
En al gauw had ik er een nieuwe liefde bij gevonden: bezig zijn met stofjes.
Een jaar geleden had ik niet kunnen denken dat ik vandaag mee ging doen met een echte workshop.
Vandaag stond namelijk een kerst tafelloper op het workshop-programma.


Om 8.30 vanmorgen in de auto en op naar Bolsward, het rijden ging goed. Even opletten bij Joure want je kan niet meer over de rotonde.
9.20 deed ik de deur open van het atelier van Quiltatelier Fûgeltsje en wat was het weer een warm welkom.
Iedereen druppelde binnen en om 9.30 ongeveer gingen we los met de workshop.


Deze zaterdag waren er vijf deelnemers en ieder had zijn naaimachine meegenomen om lekker aan de slag te gaan.
Terwijl het dit weekend volgens de weermannen en vrouwen een mooi nazomer weekend zou worden met ongeveer 20 graden, gingen wij alvast op in de kerstsfeer.
Maar veel van het weer hebben wij niet meegekregen want wij zaten immers verdiept en geconcentreerd aan ons ‘werkje’. En dat was meer dan prima.









Ondanks de concentratie hadden wij ook genoeg ruimte voor een gezellig praatje of grapje, of even een foto te maken.
Zo nu en dan kwam er zelfs even een kerstliedje bij een aantal van de deelnemers op (ha ha lees vooral bij mijzelf)
Ik vind het een bijzonder iets, zoveel verschillende personen bij elkaar, ieder maakt zijn of haar werk weer helemaal eigen en delen wij één hobby het quilten. En dat maakt een dag heel gezellig!
Ook aan iets lekkers was gedacht en bij de lunch een goedgevulde kom soep door de kok Miranda.
Het was niet de bedoeling dat wij vandaag de kerst tafelloper af zouden krijgen maar door goede begeleiding weet je hoe je thuis verder moet.
En het eerste resultaat is al zichtbaar en mooi geworden.


Door dat er één persoon eerder weg moest, staat deze ster dan ook niet op de foto. Helaas.


En hé vanaf afgelopen zaterdag is het nog 72 dagen tot kerst dus er is nog genoeg tijd om hem in volle glorie af te krijgen en mooi op de tafel te leggen...


Ik heb hierdoor al wel heel veel zin in kerst gekregen, aftellen dan maar....en tot die tijd fijn thuis bezig zijn met de kerst tafelloper.

 Groetjes van Cynthia


Reacties

  1. Hallo dit is een geweldig verslag van je cursist .
    De blokken zien er mooi uit.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie blokken.
    En een gezellig blogje Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heee.....Cynthia schrijft deze keer het logje. Goed gedaan meid! Jullie hebben een bijzonder fijne dag gehad zie ik, (dat zit wel goed bij Miranda) en straks een prachtige loper op tafel met de Kerst. Top!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA