Doorgaan naar hoofdcontent

Ze schieten weer de grond uit...




En dan bedoel ik niet alleen die prachtige paddenstoelen die ik 's ochtends vroeg tegenkom als ik BJ uitlaat. Nee, ook de creatieve ideeën ploppen mijn hoofd in. Wat doe ik met al die ideeën? De meesten kan ik opslaan op de computer en de ideeën die ik uitwerk op papier gaan bij mij in een map. Een 23-rings map, die is omgetoverd naar één van de ideeën van mij of een patroon dat ik heeel graag wilde maken.


Op map één staat een getekende versie van mij: ik heb een selfie gemaakt en deze uitgewerkt op papier, waarna ik het heb gemaakt op de naaimachine.
In deze map bewaar ik het cursusmateriaal, dat ik gebruik voor de cursus die ik geef bij de quiltgroep "de lapkekatten". Alles gaat in van die insteekhoesjes; ideaal zijn die! Ook de eventuele ideeën die ik nog heb voor de cursus gaan erin. Zo hou ik alles bij elkaar en hoef niet na te denken waar ik het ook alweer heb neergelegd.

Een map was zo gemaakt en ja dan heb ik de smaak te pakken. Dus al snel volgde nummer twee. Nu ben ik weg van Minki kim haar werk. En dit patroon vond ik op haar site. Het slaat echt op een quiltster met al die lapjes, spelden en schaartjes enz. Zij werkt de applicatie ook uit met de naaimachine. Door er met een zwart stiksteekje omheen te naaien, heeft het iets van een tekenachtig effect…waar ik o zo op val. De kleur voor de applicaties geef je door middel van stof aan.
En zo was map numero twee ontstaan en ook al in gebruik genomen. Map nummer 3 is ook al in de maak. Oepsie.


GROETJES MIRANDA


De linker map is de laatste die erbij is gemaakt.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA