Doorgaan naar hoofdcontent

Zie de maan schijnt ....












De herfst heeft nu zijn intreden goed gedaan: waren het eerst de kastanjes die uit de bomen vielen, nu zijn het ook de bladeren die van de bomen vallen. Voor menig quiltster is dit een heerlijke tijd van het jaar. De kachel gaat een graadje hoger, warm kopje koffie en thee wordt er in geschonken, waarna we gaan bedenken, wat gaan maken.
Zo dacht ik dus ook. Alleen waren mijn gedachten al bij de kerstdagen. En dat is ietsje te ver weg nog.
Oké, Halloween is ook in mijn gedachten geweest. Nee, dat was ook niks. Sinterklaas, ja, dat is en blijft een geweldig kinderfeest. De warme sfeer van huiselijke gezelligheid met pepernoten, warme chocolademelk en cadeautjes. Ook al zijn mijn jongens er al te oud voor, het blijft een gezellig tijd.
Met dit thema wilde ik wel wat gaan doen. Iets leuks ontwerpen, dat blijvend is en doorgegeven kan worden in de familie; iets voor de kleintjes, die Sinterklaas helemaal geweldig vinden, en de mama's, oma's of iemand anders, die dit voor ze willen gaan maken.
Ik heb vier applicatie blokken van 20 bij 20 cm getekend. Hand-geappliceerd en verwerkt in een mini-quiltje van 60 bij 60 cm. Niet te moeilijk, geen al te kleine patroondeeltjes, echt iets wat met sinterklaas uit te maken heeft.
Het Sinterklaas en piet patroon/blok komt in mijn nieuwsbrief te staan en de overige twee in een blogbericht. Ook zijn er extra applicatie-patroontjes om het quiltje nog leuker te maken. Uiteraard kun je deze uit een blogbericht downloaden. 


De vier blokken kun je gratis downloaden.

Blokken 1 en 2 komen in mijn nieuwsbrief.
De blokken 3 en 4 zijn te downloaden via mijn blog of te verkrijgen tijdens de workshop "appliceren met de hand op verschillende manier" of tijdens de quilt - bee. (datums zijn hier te vinden).
De extra Sinterklaas applicaties verschijnen ook op mijn blog en zijn daarna ook te verkrijgen bij mij in het quilt-atelier Fugeltsje.

Het quiltje noem ik  "zie de maan schijnt.." en heb ik met de hand-geappliceerd. Natuurlijk kun je de patronen ook festonneren of raw-edge appliceren.
Gebruik een techniek die je leuk vindt om te doen. 
Er is wel enige applicatiekennis vereist om dit mini-quiltje te maken.




Wat heb je nodig voor dit mini-quiltje "zie de maan schijnt…":

DE AFMETINGEN ZIJN EXCLUSIEF NAADTOESLAG! Er moet nog naadtoeslag bij gerekend worden.

- 4x  20 bij 20 cm achtergrond stof voor de applicatie blokken.

-  Biezen van 2 cm breed. 6x 55cm lang. Hier hou je stukjes van over.

- Biezen van 8 cm breed. 2x 46 cm lang en 2x 60 cm lang.

- Restje stof voor de applicaties.

Ik reken bij alle afmeting ongeveer 7mm naadtoeslag.



Natuurlijk heb je ook nog de materialen nodig die je gebruikt bij de applicatie-techniek waarmee je dit mini quiltje "zie de maan schijnt..." wilt gaan maken.
Dit kan voor iedereen anders zijn, maar wil je weten hoe ik appliceer met de hand, geef je dan op voor de workshop  "appliceren op verschillende manier".

Tenslotte...

Je kan mij naast mijn blog ook volgen op Instagram, en Facebookwaar ik mijn afgeronde quiltprojecte, quiltprojecten in wording en andere quiltinspiratie deel.

Vergeet ook niet om je in te schrijven voor mijn Quiltinspiratie brieven voor gratis patronen, speciale workshops die niet in de webwinkel staan en het laatste quiltnieuws als eerste in je mailbox.

Meld je hier aan voor de Quiltinspiratie:
Aanmelden quiltinspiratie en quiltnieuws
--------------------------------------------------

Veel plezier!

GROETJES MIRANDA



Reacties

  1. Reacties
    1. Dank je Marguerite. De rest zijn ook zo lief geworden.
      Gr.Miranda

      Verwijderen
  2. Leuk hoor, die blokken. Ja, het Sintfeest vind en vond ik altijd ontzettend gezellig. Dit jaar gaat hij ons huisje voorbij ....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij ons gaan de cadeautjes ook ons huisje voorbij. Gelukkig de gezelligheid niet.
      Wat gaat die tijd toch snel.
      Gr. Miranda

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA