Doorgaan naar hoofdcontent

Waarom ik het zo leuk vind om cursussen en workshops te geven.



Een vraag die mij vaker gesteld wordt, mijn zusje stelde daarom voor om er een blogbericht aan te wijden. Want volgens zusjelief:’ Mens, jij had gewoon het onderwijs in moeten gaan!’ Hoe leg je dat uit, waarom je iets leuk vindt. Omdat het leuk is? Maar dat is geen uitleg en te makkelijk. Laten we beginnen met de reden waarom ik quilten leuk vind.

 

Waarom ik quilt

Quilten heb ik geleerd met hulp, maar ook door veel dingen zelf uit te zoeken en uit te proberen. Ik heb mijzelf door de jaren heen verschillende technieken aangeleerd, door deze uit te zoeken die in Nederland nog niet helemaal aan de orde zijn. Combineer de verschillende technieken met nieuwe inspiratie, mijn eigen fantasie en verworven inzichten op quiltgebied en je hebt een hobby waar je steeds beter in wordt, maar open blijft staan voor nieuwe ideeën en technieken. Soms lijkt het voor de leek alsof quilten door de eeuwen heen stil heeft gestaan, maar dat is niet zo. Quilten heeft zich ontwikkeld, evenals de quilter.
 

’ Mens, jij had gewoon het onderwijs in moeten gaan!’

Dus waarom vind ik het geven van workshops en cursussen leuk?

Mijn hobby is mijn passie en mijn werk geworden. Iets waar je over gepassioneerd bent wil je delen. Mensen net zo enthousiast maken over jouw interesses als jezelf en als ze enthousiast worden, dan wil ik graag mijn kennis en ervaring delen. Tenslotte, hoe beter het quilten gaat, hoe leuker het wordt. Als je vast blijft zitten met vragen of bepaalde technieken niet kent, kunnen projecten mislukken. Dat is frustrerend, dus help ik graag om de leukste hobby van de wereld leuk te houden. Voor de gevorderde quilters is het heerlijk om met elkaar om tafel te zitten, je projecten te bespreken en ideeën uit te wisselen. Inspiratie opdoen en delen (en gezellig met elkaar keuvelen).

Iedereen heeft recht op een inspirerende hobby waar je blij van wordt en waar je ook bent in het proces, ik help waar ik kan. 
Dus ja, het geven van workshops en cursussen geeft mij net zoveel voldoening als quilten zelf. Of het nu om het verder helpen van de beginnende quilter gaat of projecten en technieken bespreken met gevorderde quilters. Het is gewoon…leuk 
J
Wil jij ook beginnen met quilten, of gezellig aan tafel bezig gaan samen met medequilters? Kijk dan eens op mijn website voor een overzicht van mijn huidige workshops en cursussen.
Doe jij ook mee J


GROETJES MIRANDA




Mandjes maken workshop.

improv modern quilten / freestyle modern quilten
De paint it colorful quilt.


Like Leave Blomkes. Hand applicatie.


Reacties

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA