Doorgaan naar hoofdcontent

Vervolg van de recepten NIEFEL blokjes

Zoals ik een paar blog berichten terug al heb verteld: ik heb tijdens de slotmiddag de cursisten en de meegenomen gasten gevraagd om van een lapje stof dat ze van mij hebben gekregen (dit was een stofje met recepten motief erop) om er een patchwork blokje van te maken van 15 bij 15 cm excl. naadtoeslag. Welk patchwork patroontje maakte me niet uit ook de kleur stof die ze erbij wilde gebruikten maakte niet uit.
Ik heb erbij gevraagd, het blokje uiterlijk voor 2016 in te leveren zodat ik er dan een quilt van kan maken.
Op 1 blokje na heb ik ze allemaal binnen.
En dit zijn de laatste patchwork recepten niefel blokjes.

Alie

Sita

Klaske

Marguerite

Hennie

Anneke

Wietske

Dora



Nu kan ik beginnen met een quilt top te ontwerpen en te maken met al deze geweldig mooie niefel patchwork blokje erin. 

Wordt vervolgd!

GROETJES MIRANDA

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA