Doorgaan naar hoofdcontent

Mini stippen quiltje


Ik zie stippen.
Dit quiltje heb ik al een hele tijd terug gemaakt, alleen nooit de afwerkbiezen er omheen genaaid.
De dames die bij mij over de vloer komen, hebben hem vast heel vaak opgespeld zien hangen naast de trap naar mijn naai-atelier.
Eigenlijk wel stom,  waarom heb ik hem niet eerder afgemaakt.
Maar nu is hij af.
Het ging mij toen om de techniek.
Stof en luierinleg of een hele dunne achtergrondstof.
Naai met de naaimachine de stippen om en knip ze met een klein naai toeslag naadje uit.
Knip in de luierinleg of de achtergrondstof een omkeer opening.
Draai ze om en strijk ze goed plat.
Vervolgens heb ik ze met de hand geappliceerd op de stof.
Oja, het cirkel apparaat van mijn naaimachine heb ik gebruikt om het doorpitten van de stippen.
En nu het stippen quiltje klaar is,moet ie nog ergens opgehangen worden.
Dat komt later wel hoor.

GROETJES MIRANDA

Reacties

  1. Dat was inderdaad jammer dat die niet eerder af gemaakt werd. HIj is ja zoooo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA