Doorgaan naar hoofdcontent

Bright color blok 4 en meer

Dit is de vierde blok van de 12 patchwork blokken die de bright color quilt heeft.
Onder de foto staan de patronen en mallen om te downloaden.




 De bright colors blokken/ applicatie/quilt heb ik al een tijdje terug gemaakt en omdat ik graag met meerdere patcwork/quilt projecten bezig ben, ben ik ook met een B.O.M bezig.
Lees hieronder meer over.


Ondertussen heb ik de groothandel ook lichter gemaakt door een aantal stoffen in te slaan.
Nu nog druk bezig met snijden en vouwen maar voor degene die graag willen kijken, dan kan dit natuurlijk. Maak dan even een afspraak om langs te komen.

----------------------------------------------------------------------------

De block of the month van Jacquelynne Steves.

Sew  Sweet Simplicity 

 Een tijdje terug kwam ik op de blog van Jacquelynne Steves. Ze liet op haar blog stukjes zien van een quilt waar ze mee bezig was. Deze zou als een gratis B.O.M uitkomen. De Sew Sweet Simplicity quilt. Een quilt met niet te moeilijke patchwork blokken met een tekening die je kan appliceren of borduren. De quilt viel mij op door de frisse kleuren die gebruikt werden Hierdoor wilde ik de quilt graag gaan maken. Je kon je via een link rechtsboven  aanmelden in haar blog. De eerste blok is 27 oktober jl. uitgekomen. Alle informatie over de hoeveelheid stofgebruik en hoe ga je beginnen krijg je via de mail van haar binnen.

Dus zodra ik de mail binnen had, heb ik de informatie gelezen. Alleen na het lezen ben ik toch iets anders aan de slag gegaan. Ach iedereen mag het op zijn eigen manier doen toch? 
Ik heb er namelijk een foudation patroon van het eerste blok getekend.
De 12 rijtjes met blokken heb ik overgenomen op mijn geliefde luierinleg, stof bij elkaar gezocht en achter de naaimachine gaan zitten. 
En dit is het resultaat. Een patchwork blok met een stitchery libelle erin.
Is het niet een schattig blokje geworden.
Ik ga nog 3 verschillende blokjes maken, want je kan er ook 6 veschillende blokjes maken als je dat wilt.
O ja in elk patchwork b.o.m zit een andere tekening in. 
Vindt je het ook een leuke blok en wil je zien hoe de hele quilt wordt of misschien wil je de quilt ook graag maken. Je kan je nog steeds inschrijven voor deze makkelijk leuk B.O.M.  
 Ga dan naar  
Rechtsboven in haar blog kan je je aanmelden.
Of klik op de button van haar die bij mij op de blog aan de rechter kantstaat.

Ook de BCQ blokken zijn niet moeilijk om te maken en zijn ook goed te combineren met een ander project.
Heb je toch vragen of kom je er niet uit. Laat het me dan weten en ik probeer je vraag zo goed als het kan te beantwoorden.  

GROETJES MIRANDA

Ps. De blogs die ik allemaal volg, lees ik 's-ochtends tijdens het ontbijt. Soms laat ik een reactie achter maar soms wil dit niet lukken, omdat de ipad of op mijn mobiel het niet willen doorgeven. Grrr
Zeer vervelend, maar bij deze laat ik weten dat we met zijn allen geweldig bezig zijn met handwerken.
Er vliegen geregeld prachtige projecten voorbij op mijn ipad of mobiel zo vroeg in de ochtend.
Dat is voor mij een goed begin van de dag. En zodra ik weer thuis ben van het uitlaten van mijn hond,  ga ik dan ook heerlijk aan de slag met mijn projecten.


Reacties

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA