Doorgaan naar hoofdcontent

Bright colors blocks

BRIGHT COLORS QUILT

 Ca. 81 cm bij 81 cm.

Gratis patronen downloaden

Vanaf vandaag kun je om de twee weken op de donderdag voor de komende 12 weken een patchwork blok downloaden via mijn blog.
Daarna komt er nog een middenblok die bestaat uit een applicatie. 
De blokken zijn gemaakt op de met foundation techniek. 
Dit houdt in dat een blok uit een aantal losse (puzzel)stukjes bestaat, die vooraf aan/in elkaar genaaid worden. En als alle puzzelblokjes zijn genaaid, dan worden dezen aan elkaar genaaid zodat er één heel blok ontstaat.
Door middel van een tutorial met foto's laat ik zien hoe ik dat doe.
De tutorial staat bovenaan de blog naast workshops/cursussen.

Voor de benodigdheden heb je nodig:
- inlegluiers * Dit blijft achter een blok zitten.
- zwarte effen stof voor : de randen, middenstuk, shashing randen en de patchwork blokjes.
- fel gekleurde effen stofjes voor de patchwork blokjes, applicaties en afwerking biezen.

zwarte stof :
randen - 2x  10 cm bij 66 cm dit is incl. naadtoeslag.
2x 10 cm bij 81 cm dit is incl. naadtoeslag.
Middenstuk - 1x een vierkant van 36 cm bij 36 cm incl.naadtoeslag
shashing stroken - 12x 3,5 cm bij 17 cm incl.naadtoeslag

Gekleurde effen stof :
Rood, geel, oranje, licht groen, donker groen, licht blauw, donker blauw, turguise , licht roze,
donker roze, paars en licht bruin.
Ik heb hier zelf restjes stroken van 5 cm breed voor gebruikt, want die had ik nog liggen.
Dus kijk maar wat je aan kleuren effen stof nog hebt liggen of misschien nieuwe stoffen inkopen, wat nog leuker is.
Hier zijn de gekleurde patchwork blokjes en de afwerking rand ook mee gemaakt.

* Inlegluiers zijn de papieren vellen die in de katoenen baby luiers van vroeger werden gelegd.
Dit materiaal geeft een hele goede achterkant van de patchwork blokjes. Het geeft zowel stevigheid als ondergrond waar je het patchwork patroon op kunt tekenen.
Ik gebruik dit altijd vooral mijn patchwork blokken die ik maak.
Op deze vellen teken en naai ik altijd de patchwork blokken.

LUIERINLEG per 50 stuks of 100 stuks.
Ik heb ze op voorraad liggen. Per 50 stuks kun je ze via de mail bij me bestellen. En de kosten overmaken naar mijn bankrekening nummer. Hier krijgt je dan een mailtje met de gegevens van mij.
Prijs € 4,25 + verzendkosten € 2,00 = € 6,25 ( dit aantal is alleen via de mail te bestellen).

Wilt je er graag 100 stuks dan komt er € 6,75 verzendkosten . Dit is in de webwinkel te verkrijgen.
http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/hobbyshopfugeltsje/a-25938506/papier-en-ondergronden/inlegluiers/



DOWNLOAD

BLOK 1



Klik hier om het patroon te downloaden.

Klik hier voor de mallen te downloaden.

Op het patroon staan nummers. Neem deze nummers ten alle tijden over op de luierinleg patronen.
Deze nummers geven aan welke stofdelen eerst en laatst op de luierinleg worden vast genaaid.

Zie foto hieronder.


Ik heb ze op de foto aangedikt met een viltstift.
nr. 1 ligt op de luierinleg vakje 1 en daar overheen lig je nr. 2. Waarna je het de delen op de achterkant luierinleg gaat vast naaien. Terug vouwen en nr. 3 komt op nr 2 te liggen enz.
Op de foto tutorial  laat ik zien hoe het gaat het foundation techniek met luierinleg.

Download de patroon en de mallen.
Leg de rest van je spullen klaar die je nodig hebt.
Ga naar de tutorial of niet en ga aan de slag met deze eerst bright colors patchwork blok.

Neem gerust contact met me op als je
 vragen hebt of  als je graag langs wilt komen voor een workshop patchwork blokken maken met luierinleg.
En ik zal proberen de vragen zo goed als het me lukt te beantwoorden en voor de workshop een datum met je te plannen.


Ik ben altijd nieuwsgierig naar iemand anders zijn/haar werk dus maak een foto van je blok en stuur het op via de mail.

Heel veel creatieve plezier met het maken van deze quilt.

GROETJES MIRANDA

Reacties

  1. Bedankt,als ik thuis ben ga ik het downloaden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk blok, heb het opgeslagen ben nu te druk met de LE
    Fijn weekend Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je dit doet. Ik heb op dit moment een beetje veel omhanden en dingen die ik graag af wil maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA