Doorgaan naar hoofdcontent

Free bright colors quilt

Bright colors quilt

Het zal nu niet lang meer duren voordat je via mijn blog de patronen kunt downloaden voor de BRIGHT COLORS QUILT patchwork/ applicatie quilt. Deze zullen om de twee weken via mijn blog te downloaden zijn. In totaal zullen er 12 verschillende blokken op mijn blog komen te staan om te kunnen downloaden. Het zijn allemaal blokken die al een keer zijn uitgevonden, maar door kleur- gebruik, namelijk effen kleuren, en de zwarte achtergrondstof, wordt de quilt één geheel.
Het middenblok bestaat uit een aantal bloemen en een vogeltje ( fûgeltsje). 
Zijn de blokken moeilijk om te maken? Nee. Ik heb voor degenen die deze techniek willen proberen een tutorial gemaakt met foto's van hoe ik ze heb gemaakt. Volg de foto's en gebruik precies zoals mij, de inlegluiers. Ja je leest het goed. Inlegluiers die vroeger werden gebruikt in katoenen baby luiers. Lees en zie meer hierover in de blog bericht met de patroon van blok 1.
Denk niet, omdat ik deze techniek heb gebruikt, je deze ook moet gebruiken. Heb je een andere techniek/manier om deze blokken te maken, ga dan de blokken dan op die manier maken.



Hoe is deze quilt ontstaan.

Een klein jaartje terug heb ik het programma aangeschaft van EQ7.
Enthousiast ben ik gaan kijken en gaan uitproberen wat er allemaal mogelijk is met dit programma.
Er staan zoveel patchwork blokken in de bibliotheek van het programma, dat je erin om komt.
Van heel erg makkelijk tot moeilijk patchwork blokken.
Nou vind ik het altijd leuk om een blok te tekenen op ruitjespapier. Zo leer ik het de cursisten tenslotte ook, maar het is toch wel erg makkelijk als je een beetje in tijdnood zit, om een blok uit te printen die direct de juiste maat heeft, zodat je direct aan de slag kunt. Oh, en niet vergeten, bij de patronen is de naadtoeslag er ook direct bij aangetekend. Altijd makkelijk, vooral de manier waarop ik een blok in elkaar naai.
Het idee was er maar van de stofkleuren had ik op dat moment nog geen idee.
Tot dat ik die heerlijk felle effen kleurige stoffen tegen kwam. Ja dan wordt het makkelijk.
Na een aantal dagen waren de patchwork blokken klaar.
Alle blokken zijn 15 bij 15 cm geworden. Het is niet een hele grote quilt geworden.
Een klein maar fijne quilt die je overal wel kunt ophangen of neerleggen.
Nu de applicatie die ik in het midden van de patchwork blokken wilde hebben, deze moesten ook niet te moeilijk of teveel werk worden.
Al met al is er in die afgelopen weken een quilt ontstaan, die ik wel met iedereen wil delen.

Heb ik je al nieuwsgierig gemaakt, hou mijn blog dan in de gaten.
De patronen komen spoedig op de blog te staan.

Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt voor de bright colors quilt.

GROETJES MIRANDA






Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA