Doorgaan naar hoofdcontent

De home sweet home quilt van.....

mijn moeder.

Deze quilt is ze ooit samen met mijn zusje Judith begonnen.
Maar nooit helemaal afgemaakt.
Waarom? Ach ik denk dat er verschillende redenen voor waren.
Misschien was één ervan dat hij toch een beetje erg groot aan het worden was.
Dus twee weken terug kwam mijn moeder bij mij langs. Gewoon zomaar. En ze vertelde dat ze graag even wat anders wilde gaan doen. Ze is namelijk nog bezig met een vrij grote quilt.


 Ja deze komt wel af en hiervoor moet ze nog al wat uitknippen en op strijken, voordat ze verder kan festonneren.
Dus gaf ik haar de i-pad en ik zei dat ze maar even moest rondneuzen op de borden van mij op pinterest.
En daar kwam de quilt van home sweet home langs. Ze vertelde dat ze het altijd al een erg mooie quilt vond, maar dat hij te groot was. 
Nu had ik haar patronen van deze quilt achter mij liggen in de kast en ik heb deze er bij gepakt.
Op elk blz. staat het huis getekend hoe alle geappliceerde deeltjes erop komen. Incl. de patchwork blokjes.
Dit blok is ongeveer 13 bij 13 cm.
Ik heb haar voorgesteld om dit blok te vergroten naar ongeveer 20 bij 20 cm.
Iets wat haar erg leuk leek om eens te gaan uit proberen.

Met als resultaat deze 20 bij 20 cm. blokjes.



Alle patroondeeltjes zijn met de hand erop gefestonneerd. 
De patchwork blokjes zijn met de hulp van inlegluiers en naaimachine genaaid.

Ondertussen heeft ze het laatste blokje klaar en is ze bezig met de sculpranden.

GROETJES MIRANDA

Reacties

  1. Ohhh die moeder van jou is weer niet te stoppen.
    Wat wordt het toch mooi!!
    Groetjes Marguerite
    Mijn Berries hangt nu even over de stoel. Vind het iets te warm om er onder te kruipen. Maar het gaat goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het wordt heel mooi!!! De grote quilt vind ik ook prachtig,Knap van je moeder hoor. Groeten Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geef je je mama even mijn complimenten? Ziet er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat kan je mam dat goed ze zijn beid zo ontzettend mooi. Knap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tonge, knappe mam heb jij hoor. De quilt van de 1e foto is niet niks, wat een werk. The home sweet home is dan even heel wat anders.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA