Doorgaan naar hoofdcontent

En nog een versierde bal/ diamant.

Hier liggen ze nog in de schaal, klaar om verder versierd te worden met borduurdraad en een heleboel kraaltjes.



Met als resultaat een zeer mooie versierde bal in vorm van een diamant deze keer. Gemaakt van hexagon mallen.

In totaal hangen er nu drie voor het zijraam.
Er ligt er nog één in de schaal die ik nog moet versieren, maar dat komt van de week wel.
Maar eerst ga ik verder met deze quilt. Ik pit hem door op de naaimachine. Dat gaat redelijk snel gaat moet ik zeggen
.
  
Dus heb ik ook nog tijd om met deze quilt-top in elkaar te naaien. ;0D ;0D
Ik heb de blokken vorig jaar al eens uit geknipt en toen maar even opzij gelegd. Nu was het een fluitje van een cent om de losse delen in elkaar te naaien. Hij is echt niet moeilijk alleen moet je er omdenken dat alle stroken/lijnen op elkaar komen te liggen. Ik heb er erg veel spelden in gebruikt om het resultaat te krijgen die ik goed genoeg vond. Hij is nu zover dat er alleen nog een buitenrand omheen gezet kan worden. Ik wil het graag met strookjes aan elkaar gaan doen. Alleen moeten die nog gesneden worden voor ik hier mee aan de slag kan.


De quilts  hierboven zijn met de naaimachine gedaan.  Iets wat ik normaal gesproken super leuk vindt om te doen maar toch had ik een gevoel, dat ik weer eens wat anders moest doen.
Ja lekker met de hand appliceren. 
Ik heb mijn freeze paper en sewline-gluepen bij elkaar gezocht en toen nog een patroon. Ik heb gekozen voor dit patroon. Een tile-quilt patroon. 

De bovenste helft moet nog. Daar zitten nog spelden in.
Wat stofjes bij elkaar gezocht en aan de slag. En mijn spulletjes die ik dan nodig heb. Die staan naast mij in het oude naaikastje die ik vorige week heb opgehaald.




Schoonvader heeft hem voor mij hier en daar nog wat opgeknapt. En mijn schoonmoeder heeft met rood fluweel een spelden-kussen aan de binnenkant van de deksel gemaakt.

Ik laat de binnenkant maar niet zien want hij zit al goed vol met al mijn spulletjes. Maar je snapt wel dat hij op zij opengeklapt kan worden. Dan heb je nog eens 6 ruimtes om te vullen.
Ik sjouw hem nu overal mee heen in huis en straks hoop ik er mee naar buiten om daar te gaan handwerken.

GROETJES MIRANDA


Reacties

  1. Zó leuk allemaal. Die versierde ballen vind ik helemaal geweldig!! En ook die twee quiltjes en dat tile-quilt patroon. Dat lijkt me enig om aan te werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie werken ben je mee bezig.
    En leuke naaidoos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zeg die versierde ballen. Wat een leuk idee.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk die versierde ballen. Mooie naaidoos heb je. Je quilts zijn allemaal even mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk die versierde ballen. En dat naaikistje. Zo gaaf.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou jij hebt niet stil gezeten zeg!!
    Dat vogeltje lijkt wel op glas in lood.
    En dan je naaikistje, die past prima bij mijn verzameling. Hahahah...
    Groetjes Marguerite
    Tot morgen hé!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig jouw naaibox en die ballen vind ik echt enig! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heej zo'n naaikist heb ik ook nog op zolder te staan, die is daar terecht gekomen met de verhuizing. Zal hem weer eens opsnorren. Je hebt weer een leuke bal gemaakt Miranda!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt weer niet stil gezeten de laatste tijd wat een mooie quilts. En wat een schattig naaikistje daar ben ik ook al een tijdje naar op zoek mijn schoonmoeder heeft er één maar je snapt het wel ik ben maar een schoondochter.
    groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA