Doorgaan naar hoofdcontent

sealife - beach slowstiching deel 9

Heb je net als mij nu ook een heel leeg middenvlak op je achtergrondpanel of heb je zelf hier iets creatiefs met slow stitches in gemaakt? Top als je dat hebt gedaan en we zijn daar natuurlijk erg benieuwd naar wat het is en hoe je dat hebt gedaan. Laat je het ons zien?
In mijn lege vlak wilde ik een soort vlaggetje van kant, een reddings-band en zeewier gaan maken.
Het kanten vlaggetje komt bovenin in het midden te zitten en bestaat bij mij uit twee losse kanten onderdelen. Maar je kan er altijd je eigen twist aan geven. Laat je creatieve hersenen er maar op los.



Onder het kanten vlaggetje komt de reddings- band. Leuk in rood en grijzige tinten want die komen goed uit op mijn achergrondpanel, had ik zo bedacht. De lijn met lussen zijn gemaakt met naald en draad. Een kettingsteekje voor de lijn en de lussen zijn met een satijnsteek gemaakt. Deze steek geeft een ietsje reliëf aan het geheel. And I think I like that a lot. Dus voor herhaling vatbaar.
Patroon van de reddingsband is hier te downloaden.




Als laatste wat er op komt, is een lijn van zeewier. De wirwar van steekjes geven het effect dat er een stroom met water over gaat.
Het zeewier staat vast op een strookje wit kant met daaronder een blauw geblokte lintje.
Met een perlé nr. 8 garen in groen heb ik vrij grote stiksteekjes in een wirwar boven en naast elkaar gemaakt.
Ik gebruik vaak perlé 8 of 5 garen want dit garen ligt zo mooi bovenop het werk, vind ik.
Maar ook borduurgaren mag ik graag gebruiken om reliëf ergens aan te brengen. Gebruik dan alle 6 draden eens en kijk wat het effect hiervan is.


Veel plezier met de reddingsband, de kanten vlaggetje en het zeewier!
Ik ben benieuwd wat je van ze gaat maken.
Vergeet niet je slow-stitching ‘in progress’ te delen op Instagram:
#slowsealifestitch
#slowbeachstitch
#sealifestitching

Of op Facebook met een link naar mij @hobbyshopfugeltsje.

Alvast bedankt!

Groetjes Miranda - QuiltFûgeltsje

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA