Doorgaan naar hoofdcontent

Appelsmotch

of toch appelmoes.

De improv patchwork "appelsmotch" quilt top is af. En omg, wat was dit ontzettend leuk werk om te doen en te maken. 

Geen vast patchwork patroon, behalve de drie traditionele patchwork blokjes dan. Als je goed kijkt, zie je ze wel. Ze zijn tussen de improv patchwork stukjes verwerkt.
Op  sommige blokken heb ik eigen getekende applicaties met de back thread basting techniek erop geappliceerd. Stukjes geborduurd met de hand, maar ook met de driedubbele naaimachine steek.
Alle 14 losse improv blokken zijn op, ja hoe zal ik dat eens omschrijven, de gok aan elkaar genaaid. Oké, ik ben links bovenaan in de hoek begonnen als uitgangspunt. Heb stroken van dezelfde afmetingen gebruikt om zoveel mogelijk aan elkaar te kunnen naaien. Al met al is deze puzzel van verschillende afmetingen aan stukken goed in elkaar gekomen. Op de wat grotere grijze vlakken zijn in verschillende grootte hexagonen geappliceerd.

Het is de bedoeling, dat ik in een paar daarvan een klokhuis ga pitten. Ik gebruik hier nummer 12 garen voor. Ook zal ik in de rest van de quilt geregeld nummer 12 gaan gebruiken om mee door te pitten.


Het schaaltje met de frisse, heldere kleuren nummer 12 staat al weken voor mijn neus op de tafel. Een grijs driehoekje stof ligt klaar om aan de achterkant te komen. Nu nog tussenvulling pakken en dan kan die gedubbeld worden. De bedoeling is, dat ik deze meeneem op vakantie. Om lekker in de auto te gaan beginnen met doorpitten. 

Dus wordt vervolgd.

Fijne zomervakantie!

GROETJES MIRANDA



Reacties

  1. Je hebt een verfrissende, originele kijk op quiltontwerpen. Ik vond het erg leuk om in je eigen atelier rond mocht neuzen.
    Ik wens je alvast een heerlijke vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA