Doorgaan naar hoofdcontent

Quilt atelier Fugeltsje

Het is alweer een aantal weken geleden dat ik iets gepost heb op mijn blog. De improv moderne quilt top was het laatste bericht.
Oei.. Maar ik heb een heel goed excuus!

De laatste paar weken ben ik heel druk bezig geweest met de voorbereidingen voor het komende quilt seizoen. Op een paar hele kleine dingen na, die nog aan bepaalde patchwork/quilt projecten moeten gebeuren, is de rest wel afgerond. Klaar om op de aankomende open dag, zaterdag 10 september 2016, getoond te worden aan alle quilters en beginnende quilters die gezellig langkomen deze dag.
Dit jaar ben wel iets wat later met de open dag. Een bewuste keuze.
Afgelopen zaterdag 27 augustus ben ik zelf bij twee open dagen van quiltateliers geweest, waar ik het komende quilt seizoen een workshop ga geven. s' Ochtends was ik bij Jellie van De Quiltkoffer in Dokkum en 's-middags bij Trijntje van het Quilt - Atelier in Sebaldeburen.
Bij Jellie geef ik de workshop Zen-quilting op zaterdag 10 oktober. En bij Trijntje geef ik de workshop tekenen met de naaimachine op vrijdag 14 oktober. Samen met mijn schoonzusje heb ik hun erg gezellige open dagen bezocht en uitleg gegeven wat de workshops in zullen houden.

Birds and flowers
Workshop: tekenen met de naaimachine.
Zen -Quilting












Nu, aankomende zaterdag, gaan de deuren van mijn eigen atelier aan huis open voor ieder die graag met eigen ogen wil zien wat voor workshops en cursussen ik het komende quilt seizoen ga geven.

Nieuw is dit jaar het tekenen met de naaimachine en improv (freestyle) moderne quilten.
Gelukkig zijn de traditionele patchwork quilts en applicatie quilts cursussen ook nog beschikbaar.
Kortom, er is voor iedereen wat wils.
Voor degenen waar Bolsward toch te ver weg voor is... Misschien ligt Dokkum of Sebaldeburen dan dichter bij voor je.

Klik op de foto voor het filmpje..

Judith, Lisette, Jolanda en ik hebben er erg veel zijn in om iedereen te verwelkomen aankomende zaterdag 10 september 2016 in het Quilt fugeltsje atelier te Bolsward.
Van 10.00 uur  tot 16.00 uur staat er verse koffie en thee klaar met, hoe kan het ook anders, wat eigengemaakte lekkers erbij.

GROETJES MIRANDA


Reacties

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA