Doorgaan naar hoofdcontent

Mijn eigen atelier.

Het nieuwe jaar 2016 begint goed hier boven in Friesland. 
IJzel .. en niet een beetje ook. Ik dacht hé hé eindelijk het huis voor mijzelf. Nadat ik toch bijna 2,5 week in de verbouwing van de garage naar mijn atelier heb gezeten, laat dit toch zijn sporen wel achter in een huis waar op dat moment alle 4 personen en hond aanwezig zijn. Eerst maar eens een goede slag maken in opruimen en schoonmaken van het huis.
Dit liep iets anders dan gepland, want mijn beide jongens hoefden niet naar school. Die waren gesloten wegens de welbekende bovengenoemde weersomstandigheden.

In plaats van eerst het huis op te ruimen en schoon te maken van mijn eigen atelier, ligt er overal nog wel wat en het atelier is ook nog niet helemaal klaar.
Zoals de foto's laten zien.
Het is er in ieder geval al heerlijk warm en er ligt al een mooie parketvloer in.
Maar voor de inrichting geen nieuwe kasten en tafels en stoelen.
Dat wilde ik niet. Oud, gekregen of voor een zacht prijsje gekocht. Opgepoetst of een nieuw kleurtje,
de lak van een tafel afgeschraapt en in de olie gezet.
En zeker.... daar geniet ik van. 
Van al deze dingen heb ik een super gezellig atelier ingericht.
De gekregen kasten heb ik er eentje opgepoetst en de ander heeft een mooie nieuw kleurtje gekregen.
Ook staan ze al op de juiste plaats waar ik ze wilde hebben.
De tafels blinken naast elkaar met stoelen er omheen.
Ja het begint er al aardig op te lijken op deze manier.


Er liggen nog vloerkleden op de grond maar die moeten nog weggehaald worden.
Maar dat komt wel.


Samen met mijn oudste zoon heb ik twee kasten in elkaar gezet.
En daar liggen al rollen stof op kleur in.


Mijn vader is hier ook nog bezig met het aanleggen van wat extra verlichting en stopcontacten.
Vandaar de spullen op de tafel.
De vrieskast en koelbox zijn nu nog te zien. Straks niet meer.  


Dit is de ruimte "hoekjeom" waar de quilt tafel staat. De opbergruimte voor de cursus/workshop spullen komt tegen de (gemetselde) muur in de vorm van een plankenkast.

Maar uhh zo zag het er van de week nog uit.
Nu niet meer. Ondertussen is het al een heerlijk gezellig ingericht atelier.
En op zaterdag 23 januari 2016  a.s. vanaf 10.00  uur tot 16.00 uur is de grote opening van mijn atelier FÛGELTSJE
De ljip 4, Bolsward.
Dan zijn jullie van harte uitgenodigd om te komen kijken wat ik ervan heb gemaakt.
Tenslotte is dit de ruimte waar de cursussen en workshops in het vervolg gegeven worden.

Tot dan!

GROETJES MIRANDA


Reacties

  1. Nog even een paar dagen de handen flink uit de mouwen. Succes.
    Het staat in mijn agenda.
    Mocht er niks tussen komen dan ben ik er bij...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk je eigen atelier en zo gezellig ingericht.
    Groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie hebben een ware metamorfose gedaan! Het ziet er schitterend uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou je bent er behoorlijk tegenaan gegaan. Het ziet er gezellig uit hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk zo'n eigen atelier Succes hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je weet de spanning wel op te voeren Miranda. Ijs en wederdienende ben ik er , want ik ben best nieuwsgierig naar de plek waar ik toch wat uurtjes mag doorbrengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ziet er prachtig uit, een dikke pluim voor al dat werk. Succes .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is geweldig mooi geworden. Wat zul je hier veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er geweldig uit Miranda! Juist die oudere spullen, dat maakt de sfeer, ik houd daar erg van. Wat een heerlijk ruimte heb je zo!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA