Doorgaan naar hoofdcontent

Vier kleine quiltjes

Vier kleine quiltjes in twee weekjes tijd. Het zou er éentje worden. Het begon zo. Ik wilde graag een super klein quiltje maken van de nieuwe stoffen die ik binnen had gekregen. Welke stoffen? Nou die van Lecien en ze staan op de voorpagina van de webwinkel. Ga maar kijken.
Dus één klein quiltje. Gewoon om te laten zien wat de mogelijkheden zijn met stof voor straks op de lappendag/markt die op dinsdag 14 mei a.s. hier in Bolsward weer wordt gehouden.

Dus aan de slag. Patroontjes overtrekken op inlegluier.


Naai de delen aan elkaar. 


Nu de rest van de losse delen aan elkaar naaien.


En dan heb je dit als resultaat. Een blokje van 8 bij 8 cm.


Maak nog  4 blokjes en dan schuiven. Hmm, er moeten nog wat blokjes bij.
Dat wordt appliceren met vilt. 
Wat zijn dat kleine onderdeeltjes van vilt zeg. Wat haal ik me nou weer op de hals.
Oké, maar het is me gelukt.
Zie hier het quiltje.
Het quiltje is 24 bij 24 cm. ongeveer geworden.


Ojee, nu had ik de smaak te pakken.
En heel snel kwam het idee voor quiltje nr. 2 .

Een Compas blok. 
Op naar 
 Quiltje nr. 3

Dat moest een huisje worden vond ik.
Niet te moeilijk. Een lief, schattig huisje.


Weer een blokje erom. Klaar.

Quiltje nr. 4.
Deze was ietsje meer werk maar is aardig goed geslaagd.
Een vaas met bloemen. Alles is met needle-turn appliceren gedaan behalve de groter bloemen. Deze heb ik uit de stof geknipt en met de naaimachine gefestonneerd.

 Een leuke prairie-points-rand erom heen. En zie hier, daar is nr. 4.
Nou staat de vaas niet echt in het midden. Ik denk dat er nog wat bij komt.
Daar zal ik dan maar eens een nachtje over slapen. ;0D
Morgen dus snel door het huis heen. Misschien dat ik dan alvast één quiltje kan dubbelen.
En dan lekker naar buiten genieten van het mooie warme weer met een quiltje in de handen die doorgepit kan worden.

GROETJES MIRANDA

Reacties

  1. Ohhhhhhhhhhhhh Miranda!!!!!!!
    Wat is dit prachtig mooi!!
    Zelfs een ieniemienie kompasroos....
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi weer zeg Miranda je schiet zo al lekker op erg mooi !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke creaties en wat een schattig resultaat! Nu als je echt klein wilt, wat denk je van quiltjes van 15 x 15 cm, maar dan met zo'n 100+ stukjes!! LOL! Groetjes en een fijne dag
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn schitterend. Mooie stoffen en leuke ideeen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA