Doorgaan naar hoofdcontent

Een geslaagde gezellige middag

Een heleboel gezelligheid in het keboefke.
Deze middag was een tijdje terug al gepland. Een aantal cursisten zouden gezellig voor een soort slotmiddag langs komen.
Lekker met zijn allen in het "keboefke" elkaars werk bewonderen. En wat hebben we met zijn allen weer mooie quilts gemaakt.
Ik heb de mooiste foto er uitgepikt om te laten zien wat er zoal bij mij wordt gemaakt aan de keukentafel.

Tine heeft bij mij het festonneren op de naaimachine geleerd.
Dit is er één van op die manier.

Maar ook deze is gefestonneerd met de naaimachine.

Met de Japanse meiden is het allemaal begonnen voor haar.
Al deze patronen komen uit de quiltmania.

Deze zeer mooie dame heeft er ook in gestaan.

Het is niet goed te zien op de foto te zien, maar Gerrie heeft geen  Japanse stoffen gebruikt.
Door haar mooie groene- en roodgekleurde stoffen is hij een unieke quilt  geworden.

De kerstbomen van Gerda. Super.
Dit was haar tweede quilt.

Hier is ze mee begonnen. Dit is haar beginners quilt.

Jocalien heeft dezelfde beginnerscursus gedaan.
Twee verschillende quilts maar dezelfde beginnerscursus. 

Rest verwerking van Gerda. Twee erg leuke schilderijtjes.
De Berries and BlueBirds van .....
Dit pronkstuk is van Marguerite. Ja van .http://margueritemaakthet.blogspot.nl/
Wij mochten hem in het echie zien. Nou ik moet jullie zeggen, hij is onwijs mooi.
Het was voor haar de eerste keer appliceren met de hand.

WAUW.

Mijn moeder houdt hier de quilt vast van Gezien.
Deze zeer fleurige quilt is verdeelt in ramen.
Door haar kleurige stoffen heeft ze deze met de hand gemaakte super mooie quilt gemaakt.

Hennie haar beginnersquilt is bijna afgerond. Ze is druk bezig met het doorpitten en kan binnenkort met de afwerking aan de gang.
Ook zij heeft een hele andere kleurstelling van stoffen gebruikt.
Zo is die van haar ook weer een unieke prachtig quilt geworden.
Ik wil de dames allemaal bedanken voor deze zeer geslaagde warme/zomerse slotmiddag.
Ik heb nog een aantal cursusdagen en workshops staan ,maar dan is het ook voor mij vakantie.


Creatieve Quilt Groetjes Miranda 

Reacties

  1. Zit nog na te genieten. Vind het nu te warm om met mijn vogeltjes om me heen in de tuin te gaan zitten. Pak mijn kompasroos er wel bij.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat laat je veel moois zien. Pracht werkstukken. heerlijk om zo samen aan de slag te zijn en van elkaar te leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig mooi werk allemaal.
    Marguerite haar quilt ook op de foto ?
    Gezellig zo in het tuinhuisje.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie quilts laat je zien, genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige werkstukken zijn het. Allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo dat ziet er echt geweldig mooi uit heel erg leuk allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er wel heel gezellig uit en wat een mooie werken allemaal, prachtig. groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA