Doorgaan naar hoofdcontent

Berg met was.


De vakantie was dan wel voorbij maar dan komt de rest om de hoek kijken. De vieze was en het huis schoonmaken. Ha ha. Eigenlijk begin ik zodra we weer thuis zijn met het sorteren van de was. En dat was een berg om u tegen te zeggen. Niet alles was gebruikt maar ik heb het toch graag weer fris in de kast. Dus toen iedereen weer naar school en aan het werk was, ging de wasmachine door met draaien en ik met ophangen van de was en was opvouwen en het huis schoonmaken. Wat een geluk dat het droog weer was de zondags en maandags. Door al dat wassen heb ik een leuk ideetje van een quiltje gekregen. Ik ben er na  het werk lekker mee aan de slag gegaan. Stofjes bij elkaar zoeken, de naaimachine op tafel, potlood en papier en de schaar en knippen en plakken maar.
De grote applicaties zijn klaar om geappliceerd te worden op de stof, maar  ik ben er alleen nog niet uit hoe groot of hoe klein de omvang van de quilt moet worden.
                                                                    Wordt vervolgd.

Reacties

  1. Oh die was, ik had hier ook een hele berg liggen toen we thuis kwamen pfffffff maar ben er al wel bijna doorheen :-) Nog ééntje! En dan ligt er alweer de gewone was. Het houdt ook nooit op hè hihihi
    Ben heel benieuwd hoe de quilt gaat worden. ik moet binnenkort maar weer eens bij je langs komen :-)
    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat is altijd een nadeel de was na de vakantie maar goed dat we er een machine voor hebben. Mooi applicaties heb je voorbereid ben benieuwd wat het gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA